شناسهٔ خبر: 68202551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهاردهمین مورد اهدای عضو امسال در آذربایجان‌غربی ثبت شد/ نجات جان چهار بیمار

ارومیه- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: چهار عضو بدن دختر ۱۵ ساله اهل روستای بیله وار خوی به بیماران نیازمند اهدا شد تا چهاردهمین مورد اهدای عضو در استان طی سال جاری به ثبت برسد.

صاحب‌خبر -

علی افشانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای بدن « فاطمه کربلایی آقالو» که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، ۲ کلیه این بیمار مرگ مغزی شده در این شهر به ۲ بیمارکه در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.

وی اظهار کرد: کبد او نیز برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز و پانکراس او نیز به تبریز منتقل شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال ۱۳ مورد اهدای عضو دیگر نیز در آذربایجان غربی داشتیم که از کل اهدای عضو سال گذشته بیشتر است.

هم اینک ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می کنند.

سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو چیدا می کنند که تنها یک سوم از این تعداد، اعضای خود را اهدا می کنند.

این در حالی است که روزانه هفت تا ۱۰ نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.

نظر شما