شناسهٔ خبر: 68202334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صدور هشدار زرد هواشناسی در مازندران؛ دریا مناسب برای شنا نیست

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: با توجه به هشدار دریایی هواشناسی مازندران سطح زرد دریای استان امروز و فردا مناسب برای شنا نیست.

صاحب‌خبر -

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی هشدار دریایی نوع سطح زرد داده شد، اظهار کرد: زمان فعالیت این وضعیت جوی از ظهر امروز، پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه بیست‌وهفتم مرداد سال‌جاری قرار می‌گیرد.

وی منطقه اثر را مناطق ساحلی و دور از ساحل استان عنوان کرد و گفت: طی این مدت شاهد وزش باد نسبتاً شدید گاهی شدید و افزایش موج با بیشینه وزش باد ۱۲ تا ۱۵ متر بر ثانیه و ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۴ متر و بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۲ متر خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: همچنین اختلال در فعالیت‌های صیادی، اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر و اختلال در فعالیت‌های بندری پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طی این مدت شنا کردن در سواحل مازندران ممنوع است، اظهار داشت: توصیه می‌شود که قایقرانی و فعالیت‌های تفریحی و گردشگری و صیادی در آب‌های دریای مازندران در این دو روز انجام نشود.

نظر شما