شناسهٔ خبر: 68201988 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرداخت ۳۹ میلیارد ریال حمایت تشویقی به محققان فناوری نانو

تهران- ایرنا- ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو از فروردین تا مرداد ماه امسال، حدود ۳۹ میلیارد ریال حمایت تشویقی به دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها پرداخت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، از مجموع ۳۸ میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۵۵۰ هزار حمایت تشویقی پرداخت شده به دانشجویان و استادان دانشگاه از سوی این ستاد، ۷۰ درصد حمایت‌های نقدی به یک هزار و ۱۲ محقق و ۳۰ درصد در قالب اعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای ۳۴۳ محقق تخصیص داده شده است.

این پرداخت‌ها مربوط به محققانی است که درخواست‌های تاییدی تا انتهای تیرماه بر اساس آیین‌نامه‌های حمایت از انتشار مقاله در نشریات منتخب و حمایت از پایان‌نامه‌های فناوری نانو تایید شده است. محققان حمایت شده از ۱۲۳ دانشگاه و مرکز علمی علمی فعال در کشور هستند.

پرداخت ۳۹ میلیارد ریال حمایت تشویقی به محققان فناوری نانو

آیین‌نامه‌های حمایت تشویقی بر اساس اهداف سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق ۱۴۰۴، ذیل برنامه کلان ۲ با عنوان ارتقای کیفیت علمی و پرورش سرمایه‌های انسانی کارآمد (توسعه سرمایه‌های انسانی و کیفیت علمی) و برای اجرای برنامه عملیاتی حمایت عمومی از تحقیقات فناوری نانو تهیه و اجرا می‌شود.

آیین‌نامه حمایت از انتشار مقاله در مجلات منتخب، حمایت تشویقی از محققانی است که فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها، به انتشار مقالات باکیفیت منجر شده است. این افراد می‌توانند مطابق مفاد این روش اجرایی از حمایت‌های نقدی و پژوهانه شبکه آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.

آیین‌نامه حمایت از پایان‌نامه‌ها و دستاوردها، ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در راستای راهبرد ارتقای کیفیت علمی و پرورش سرمایه‌های انسانی کارآمد متناسب با نیازهای آتی جامعه علمی، فناوری و صنعتی سند ملی توسعه علوم وفناوری نانو، از تعریف و انجام پایان‌نامه‌ها در حوزه فناوری نانو حمایت می‌کند.

این حمایت در سطح پایه شامل همه پایان‌نامه‌های حوزه فناوری نانو، پایان‌نامه‌های مساله‌محور و صنعتی و پایان‌نامه‌هایی با موضوعات نوظهور است.

محققان در صورت ویرایش شماره ‌شبای خود بر روی پایگاه اینترنتی حمایت‌های تشویقی، لازم است مراتب را از طریق پست الکترونیکی hrdc@nano.ir اطلاع دهند. در ضمن حمایت تشویقی محققانی که شماره شبای آن‌ها راکد بوده یا به نام خود فرد نبوده، پرداخت نشده ‌است.

نظر شما