شناسهٔ خبر: 68200200 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

از ارتباط بد دقیقی با هواداران ملوان تا پرده‌برداری از دلیل سقوط پیکان به لیگ یک/ قربانی: ویژه‌ترین اتفاق برای انزلی‌چی‌ها بازگشت زارع بود

پیشکسوت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: مهم‌ترین و ویژه‌ترین اتفاق برای ملوان، بازگشت مازیار زارع بود زیرا باشگاه بیش‌تر با مربی‌هایی نتیجه می‌گیرد که مردم انزلی آن‌ها را بخواهند و لازم است ارتباط خوبی از زمین بازی با سکوهای هواداری برقرار شود.

صاحب‌خبر -

علی قربانی در گفت‌وگو با میزان، با تأکید بر اینکه ملوان عملکرد خوبی در بازار نقل و انتقالاتی داشته است، اظهار داشت: دو بازیکن با نام‌های کریمی، یکی از لیگ برتر و آن یکی از لیگ یک را جذب کرده‌اند و در کنار آن امید نورافکن که یک بازیکن سطح بالاست از سپاهان جذب شد و چند بازیکن خوب دیگر به تیم اضافه شده است و تمام مسائل دارد دست به دست هم می‌دهد تا در سال جدید ملوان یک تیم قدرتمند به واسطه جذب بازیکن و حضور فوتبالیست‌های سرباز داشته باشد.

ستاره‌های خوبی به تیم آمدند اما مهم‌ترین اتفاق بازگشت مازیار زارع بود

ستاره سابق باشگاه‌های پیکان و ملوان با اشاره به حضور دوباره و مثبت مازیار زارع در جمع انزلی‌چی‌ها، تصریح کرد: مهم‌ترین و ویژه‌ترین اتفاق برای ملوان بندرانزلی بازگشت مازیار زارع بود زیرا ملوان بیش‌تر با مربی‌هایی نتیجه می‌گیرد که مردم بندرانزلی آن‌ها را بخواهند و لازم است ارتباط خوبی از زمین بازی با سکوهای تماشاگر برقرار شود که سعید دقیقی در این امر موفق نبود و بازگشت مازیار زارع امیدها را به جمع قوهای سپید بازگرداند.

وی اضافه کرد: رابطه سکوها با سرمربی یکی از مهم‌ترین عامل‌ها برای پیشرفت ملوان است و هواداران این باشگاه تا جایی که من اطلاع دارم از رفتن مازیار زارع به قزوین ناراحت بودند زیرا مازیار تیم را از لیگ دسته اول به لیگ برتر بازگرداند و می‌گفتند زمانی که چنین مربی خوبی داریم چرا باید به قزوین برود؛ او بین تماشاگران انزلی‌چی به شدت محبوب به شمار می‌رود و زیرا هم زاده این شهر است و هم پیشینه بسیار خوبی در ملوان به عنوان بازیکن و مربی دارد و هواداران روی او به عنوان یک ملوانی متعصب و باغیرت حساب باز کرده‌اند.

رابطه سرمربی با سکوها در ملوان بسیار مهم است و سعید دقیقی نتوانست همانند زارع باشد

قربانی در رابطه با تأثیر بالای هواداران ملوان بندرانزلی بر روی عملکرد تیم، افزود: با بازیکنان و هواداران انزلی زمانی که صحبت کردم، اذعان کردند که سعید دقیقی به هیچ وجه نتوانسته ارتباط خوبی با سکوها برقرار کند و بازگشت مازیار زارع به ملوان به این موضوع کمک می‌کند و هر زمان ملوان توانسته از مزیت جذب بازیکنان سرباز استفاده کند و مربی خوبی هم داشته باشد که رابطه‌ای صمیمانه با سکوهای هواداری داشته باشد نتیجه خوبی در آن فصل کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید انتظارات از ملوان بالا برود؛ درست است که از لحاظ بازیکن و جذب آن‌ها، هم‌اکنون در سطح نسبتاً بالایی قرار گرفته اما نسبت به سایر تیم‌های متمول لیگ برتری از لحاظ امکاناتی و زیرساختی در سطح بالایی قرار ندارد و ممکن همین موضوع برای بازیکنانی هم‌چون نورافکن مشکل درست کند و زیرا آن‌ها به این شرایط عادت ندارند و برای آن‌ها یک چالش جدید است.

ملوان می‌تواند به رتبه‌های اول لیگ برتر امید داشته باشد

قربانی در رابطه با پیش‌بینی خود از عملکرد ملوان در فصل جدید، بیان کرد: در هر صورت مجموعه ملوان تلاش می‌کنند حداقل‌های لازم را برای بازیکنان فراهم کنند و در این موضوع شکی نیست اما نباید انتظاراتمان بالا باشد تا به تیم فشار وارد شود. البته که عملکرد خوب مهدی تارتار در فصل گذشته باعث شد انتظارات از ملوان به شدت بالا برود. حتی در نیم فصل اول این‌قدر مردم امیدوار شده بودند که به دنبال کسب رتبه آسیایی برای ملوان بودند.

وی ادامه داد: اما مشخص بود که بالاخره ملوان در نیم فصل دوم تحلیل می‌رود مخصوصاً زمانی که بازیکنان جوان شناخته و آنالیز می‌شوند یا به فروش می‌روند. اما با این حال احساس می‌کنم اگر ملوان شرایط خوبی را سپری کند و رتبه خود را تک رقمی نگهدارد می‌تواند، کورسوی امیدی هم به رتبه‌های اول و آسیایی جدول رده‌بندی لیگ برتر ایران داشته باشد.

سقوط پیکان به لیگ دسته اول با کج‌سلیقگی مدیران غیرفوتبالی بسیار تلخ بود

این پیشکسوت فوتبال در رابطه با دیگر تیم سابق خود نیز صحبت کرد و ضمن اشاره به سقوط تلخ پیکان به لیگ دسته اول، مطرح کرد: هر زمان پیکان مدیریتی از جنس فوتبال داشته و به نحو شایسته آن را هدایت کرده‌اند عملکرد خوبی داشته مثل آقایان فنایی و شیری که در این تیم خوب کار کرده‌اند اما متأسفانه هر زمان پای مدیران کج‌سلیقه و غیرفوتبالی به این باشگاه بازیکن‌ساز تهرانی باز شده، فقط حاشیه به تیم اضافه شده است. در فصل گذشته اگر کج سلیقگی‌ها زیاد نبود و یک مقدار در انتخاب‌ها بیش‌تر دقت می‌کردند، پیکان به راحتی در لیگ برتر می‌ماند و سقوط نمیکرد. بحث کلان مدیریتی و در پی آن انتخاب‌های نادرست به تیم پیکان ضربه زد و انشاالله این دفعه پیکان زودتر به لیگ برتر برگردد و با این وضعیت فاجعه‌باری که برای باشگاه درست کرده‌اند بعید می‌دانم به همین زودی‌ها باشد.

قربانی در پایان گفت: سرنوشت این تیم در لیگ یک برای قوتبال تهران نوید روزهای خوبی را نمی‌دهد زیرا زمانی که تیم‌های سابق تهرانی و تیم‌های ریشه‌دار حال حاضر تهران هم‌چون پیکان و سایپا از لیگ برتر خارج می‌شوند، ۳ تیم تهرانی که ۲ تای آن استقلال و پرسپولیس است کفاف این حجم از بازیکن و استعدادهایی که در تهران به دنبال شکوفایی و نشان دادن خودشان در بالاترین سطح فوتبال ایران را هستند نمی‌دهد و علاوه بر تهرانی‌ها، بسیاری از بازیکنان از شهرستان‌ها به امید پیشرفت و حضور در تیم‌های پایتخت، به تهران می‌آیند که این روند با سقوط‌های این چنینی با افول مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما