شناسهٔ خبر: 68200079 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

طرح رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در البرز اجرا می‌شود

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان چهارباغ، از دیگر برنامه های سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در سفر به شهرستان چهارباغ بود و او در این نشست که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارباغ برگزار شد، پای درد و دل‌های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نشست و وعده مساعدت و پیگیری مشکلات مطرح شده توسط آنان را داد‌.
غلامرضا درکتانیان در این نشست صمیمی بر حمایت از رسانه‌ها و تشکیل انجمن های ادبی تأکید کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی چهارباغ، افزود: مساجد، موقوفه‌ها و گالری‌ها می‌توانند زیرساخت مناسبی برای انجام امور هنری باشد.
وی با تأکید بر اینکه توزیع عادلانه امکانات فرهنگی – هنری بین شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با شناسائی ظرفیت‌ها و مشکلات می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی کرد.
درکتانیان با اشاره به اینکه جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر‌هایی مانند کمالشهر از نظر فرهنگی و هنری ر‌ها هستند، تصریح کرد: رویکرد ما جریان‌سازی، خلق‌ایده و نوآوری در البرز است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: بدون حضور میدانی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها داشت.
وی استعدادیابی و تسهیل‌گری برای رشد آن‌ها در شهرستان‌ها را ضروری دانست و افزود: باید در قالب یک انجمن قریب به ۳۰ شاعر چهارباغ را ساماندهی کرد.
درکتانیان اظهار داشت: مفاخر چهارباغ باید شناسائی شود و علاوه بر برگزاری بزرگداشت برای آن‌ها، برخی از معابر را به واسطه ارج نهادن، به نام این افراد کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به لزوم تکریم پیشکسوتان فرهنگ و هنر، تصریح کرد: باید با حفظ‌ شأن اجتماعي به این سرمایه‌ها توجه و از تجربیات آن‌ها استفاده کرد.
وی انتقال ارزش‌های فرهنگی و هنری به نسل بعد را ضروری دانست و گفت: کشف، حمایت و تربیت استعداد‌ها و عناصر فرهنگی هنری و جریان‌سازی آن باید مورد توجه باشد.
درکتانیان با اشاره به برگزاری طرح فیروزه، افزود: با حمایت از صنایع فرهنگی و هنری، اقتصاد فرهنگ و هنر در البرز رونق خواهد گرفت و ضمن رونق به فروش محصولات کمک می‌شود.
گفتنی است:افتتاح موسسه فرهنگی هنری و مرکز مهارت آموزی توسعه مهارت البرز در ملک آباد، آخرین ایستگاه حضور غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در شهرستان چهارباغ بود که با همراهی عباس میرزاوند سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارباغ انجام شد.



نظر شما