شناسهٔ خبر: 68199866 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صنعت بازی در جهان چقدر گردش مالی دارد؟

روزنامه جوان

بررسی درآمد‌های صنعت بازی در کشور‌های مختلف جهان نشان می‌دهد که چین با ۸/۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، بیشترین درآمد را در صنعت بازی ایجاد کرده و پس از آن امریکا با ۴۵ میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «تجارت فردا» خبر داد: گرایش جوانان به صنعت بازی، بازار جذاب، پردرآمد و سودآوری را برای فعالان این حوزه رقم زده است. صنعت بازی با نرخ رشد مرکب سالانه ۲ /۱۳ درصد، یکی از برترین صنایع نوظهور جهان به شمار می‌رود. بر اساس پژوهش‌هایی که انجام شده، ۹۱ درصد از نسل Z و ۸۴ درصد از نسل هزاره یا همان نسل Y به طور منظم بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند. علاوه بر این، تقاضای کاربران تلفن همراه برای بازی به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است. بررسی درآمد‌های صنعت بازی در کشور‌های مختلف جهان نشان می‌دهد که چین با ۸/۴۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، بیشترین درآمد را در صنعت بازی ایجاد کرده و پس از آن امریکا با ۴۵ میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد. ژاپنی‌ها نیز با درآمد ۲۰ میلیارددلاری در جایگاه سوم بیشترین میزان درآمدزایی از صنعت بازی را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، میانگین درآمد صنعت بازی برای هر کاربر (ARPU) در سال ۲۰۲۳ به ۸۰/۱۳۷ دلار رسیده است. همچنین بازی‌های موبایلی با ۲/۹۲ میلیارد دلار، بیشترین درآمد را برای صنعت بازی‌های جهانی به ارمغان آورده‌اند. بازی‌های کنسولی نیز با ۸/۵۱ میلیارد دلار، مقدار قابل توجهی درآمدزایی داشته‌اند و در نهایت، بازی‌های رایانه‌ای دانلودشده و بازی‌های رایانه شخصی مرورگر به ترتیب ۲/۳۸ و ۳/۲ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

نظر شما