شناسهٔ خبر: 68199782 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سقف قرارداد بازیکنان لیگ تعیین شد: 45 میلیارد!

اگر چه مدیران فوتبال ایران در سال‌های اخیر با تصویب قوانینی از جمله دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها سعی کرده‌اند جلوی هزینه‌های بی‌رویه در فوتبال را بگیرند، اما هنوز در بحث قراردادها مشکلات زیادی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، قانون سقف قرارداد، قانونی بود که پیش از شروع لیگ بیست و سوم برای مدیریت هزینه‌های سرسام‌آور تیم‌های لیگ برتری به وجود آمد اما این قانون در طول فصل با ابهامات بسیار زیادی همراه بود.

مسئله سقف قرارداد موجب شد تا تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال در شرایطی قرار بگیرند که کمیته انضباطی قراردادهایشان را مورد بازنگری قرار دهد؛ اتفاقی که حتی با کسر امتیاز و جریمه نقدی سپاهان و پرسپولیس نیز همراه شد.

حال با شروع لیگ بیست و چهارم، این موضوع مانعی برای ثبت قرارداد بازیکنان لیگ برتری شده است و باز هم شاهد به وجود آمدن مشکلاتی عمده در قرارداد بازیکنان تیم‌ها هستیم.

طی هفته‌های اخیر درخواست‌های متعددی با محوریت باشگاه‌های استقلال و سپاهان مبنی بر افزایش سقف بودجه انجام شد که با مخالفت فدراسیون فوتبال مواجه شد. در این بین یکی از باشگاه‌های مخالف این اتفاق، باشگاه پرسپولیس بود؛ باشگاهی که خودش هم با کسر سهمیه بازیکنان خارجی مواجه شده است.

اکنون ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه باشگاه‌ها، گفت: طبق مصوبات جدید هیئت رئیسه کارگروهی تعیین شده که امکان رسیدگی و تطبیق کلیه حساب‌های بانکی مربوط به پرداختی باشگاه‌ها به بازیکنان و کادرفنی در هر زمان را دارد. اگر تخلفی احراز شد به ارکان قضائی و به خصوص کمیته انضباطی گزارش خواهد شد. سقف آن برای لیگ برتر حداقل ۳۲۵ میلیارد و لیگ یک ۴۵ میلیارد است که بنابر شرایط قابلیت تغییر دارد.

نظر شما