شناسهٔ خبر: 68197504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر قزوین اعلام کرد

ضرورت توسعه بوستان بانوان مینودری در قزوین

بوستان بانوان مینودری قزوین مساحت بسیار محدودی دارد و لازم است توسعه یابد، این مهم در دستور کار شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، اولین جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده در سال چهارم فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر قزوین امشب -چهارشنبه بیست‌وسوم مرداد- به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری سادات تقوی نایب رئیس کمیسیون با هدف بررسی نامه‌های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، نامه جمعی از بانوان شهر پیرامون رسیدگی به نیازهای بوستان مادر و کودک واقع در بلوار جمهوری اسلامی و همچنین بازگشت به حالت قبل که بوستان بانوان در تمامی ساعات روز مختص بانوان بود با حضور یکی از نمایندگان بانو مورد رسیدگی قرار گرفت.

نماینده بانوان فعال در بوستان بانوان در این جلسه نبود مربی ورزش، کمبود امکانات بازی برای کودکان و نبود چمن، بازگشایی درب ضلع غربی بوستان، ایجاد فضای سبز در مسیر پیاده روی بوستان، ایجاد فضای مهد کودک برای ورزش بانوان، پخش موسیقی ورزشی در بوستان و اختصاصی بودن بوستان برای بانوان در تمامی روزها را در زمره مطالبات بانوانی برشمرد که از بوستان مادر و کودک استفاده می‌کنند.

در ادامه این جلسه فاطمه اشدری، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین در سخنانی بیان کرد: نگاه مطالبه‌گری مردم برای ما اعضای شورای شهر قزوین بسیار مهم است و به همین جهت در کمیسیون مطالبات حوزه بانوان را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی درباره تغییر ساعات استفاده بانوان از بوستان مادر و کودک گفت: این مصوبه شورا موقتی و برای ارزیابی است و از همین‌رو می‌توانیم پس از بازدید میدانی دوباره درباره ساعات استفاده بانوان از این بوستان و یا خانوادگی شدن آن تصمیم بگیریم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر همچنین از پیگیری این کمیسیون برای حل مشکلات بوستان مادر و کودک و برطرف شدن نیازها و توسعه بوستان بانوان مینودر خبر داد و افزود: بوستان بانوان مینودر مساحت بسیار محدودی دارد و لازم است توسعه یابد.

اشدری ادامه داد: لازم است با همراهی نهادها و سازمان‌های مرتبط برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، و مهارتی در بوستان‌های بانوان برنامه‌ریزی شود. اگر بتوانیم از این بوستان‌ها در اجرای کلاس‌های آموزشی استفاده کنیم، قطعاً اقبال بانوان برای استفاده از بوستان‌ها افزایش خواهد یافت و شاهد حضور فعال‌تر بانوان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام درخواست‌های مطرح‌شده شهروندان برای بهبود شرایط بوستان بانوان مادر و کودک در کلیه جلسات کمیسیون مطرح و نیازهای سخت افزاری این بوستان آسیب‌شناسی شده است، گفت: همچنین بخشی از اصلاحات انجام شده و مابقی هم در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در پایان صحبت‌هایش پیشنهاد کرد تا در اولین فرصت بازدیدی از بوستان مادر و کودک واقع در بلوار جمهوری اسلامی توسط کمیسیون صورت گیرد و متولیان اجرایی سازمان‌ها نسبت به پیگیری انجام وظایف و موارد مطالبه‌شده کمیسیون موظف شوند.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه به تعداد دیگری از نامه‌های واصله به کمیسیون رسیدگی شد.

نظر شما