شناسهٔ خبر: 68196987 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فروش جهانی خودروهای برقی ۲۱ درصد افزایش یافت؛ بزرگ‌ترین جهش ... -

اقتصاد ایران: فروش خودروهای برقی در جهان ۲۱ درصد افزایش یافته است که یکی از دلایل مهم این امر، جهش فروش خودرو‌های برقی در کشور چین است.

صاحب‌خبر -

بنابر گزارش شرکت تحقیقات بازار Rho Motion، فروش جهانی خودروهای تمام‌برقی (BEV) و پلاگین هیبرید (PHEV) در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) با وجود کاهش تقاضا در اروپا، به‌دلیل رشد قوی چین در این سال، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

چارلز لستر، مدیر داده‌های Rho Motion، گفت که احتمالاً ام‌جی موتور، شرکت متعلق به خودروسازی سایک موتور چین، بیشترین ضربه‌ی اقتصادی را به‌دلیل تعرفه‌های موقت اعمال‌شده در اتحادیه‌ی اروپا بر خودروهای وارداتی برقی مخصوصاً از کشور چین بخورد. لستر معتقد است که تأثیر این تعرفه‌ها بر تسلا که می‌تواند در کارخانه برلین خود خودرو تولید کند، بسیار کمتر خواهد بود.

بی‌وای‌دی، بزرگ‌ترین سازنده‌ی خودروهای برقی چین و جهان، به‌دلیل حضور کم‌رنگش در بازار اروپا، کمترین آسیب را در بین تمام برندهای خودروساز چینی از تعرفه‌های اتخاذ‌شده در اتحادیه‌ی اروپا تجربه خواهد کرد. این شرکت در همین دوره به‌ترتیب افزایش ۱۳ و ۴۴ درصدی در فروش جهانی خودروهای BEV و PHEV خود را گزارش داده است.

براساس آخرین آمارهای جهانی، بی‌وای‌دی در این ماه نیز رکورد فروش خودروهای پلاگین هیبرید در جهان را شکسته است؛ البته باید در نظر گرفت که این شرکت بیشترین مدل خودورهای برقی و پلاگین هیبرید را در بین تمام خودروسازهای دنیا دارد و با تسلطی که در بازار چین و دیگر کشورهای بزرگ دنیا دارد، احتمالاً می‌تواند رکورد خود را دوباره تکرار کند.

مقالات مرتبط
  • خبر بد برای ایلان ماسک؛ مردم کالیفرنیا کمتر از گذشته تسلا می‌خرند
  • فروش خودروهای چینی در بازار داخلی افت کرد؛ جهش ۲۰ درصدی صادرات

در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳)، تعداد ۱٫۳۵ میلیون خودرو برقی (EV)، چه تمام‌برقی (BEV) چه پلاگین هیبریدی (PHEV)، در سراسر جهان فروخته شد که فقط ۰٫۸۸ میلیون دستگاه آن در چین بوده که درمقایسه‌با سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را تجربه کرده است. فروش خودروهای پلاگین هیبرید در چین در ۷ ماه اول سال ۲۰۲۴ درمقایسه‌با سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) فروش ماهانه‌ی خودروهای برقی در اروپا ۷٫۸ درصد کاهش یافت و به آمار فروش سالانه‌ی خود در سال ۲۰۲۳ رسید. در ۷ ماه اول سال نیز، این رقم در آلمان، بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی اتحادیه‌ی اروپا، ۱۲ درصد کاهش را تجربه کرد. بااین‌حال، در ایالات متحده و کانادا فروش خودروی برقی در همین زمان، ۷٫۱ درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما