شناسهٔ خبر: 68195260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

آرتور الکسانیان شکایت کرد؛

ارمنستان به‌دنبال مدال طلای ساروی

آرتور آلکسانیان و کمیته المپیک ارمنستان به شدت به نتیجه کشتی ورزشکار کشورشان با محمدهادی ساروی اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -
ارمنستان به‌دنبال مدال طلای ساروی

کاروان ارمنستان در المپیک پاریس بدون مدال طلا ماند و تنها سه نقره و یک برنز کسب کرد اما مسئولان ورزشی ارمنستان به نتیجه فینال آرتور آلکسانیان و محمد هادی ساروی اعتراض دارند. کمیته ملی المپیک ارمنستان خواستار بررسی نتیجه فینال این مبارزه شده است.

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم الکسانیان به مصاف محمدهادی ساروی رفت. زمانی که ساروی ۳ بر یک پیش افتاد،  سرمربی الکسانیان درخواست چلنج داد اما داوران متوجه تخلف نشدند در نتیجه امتیاز دیگری به ساروی داده شد و در نهایت او با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.

الکسانیان بلافاصله ابراز ناراحتی کرد و پس از فینال گفت: «برای مدال طلا به اینجا آمدم اما همه دیدید که در جریان مبارزه من چه اتفاقی افتاد. در یکی از صحنه ها کشتی گیر ایرانی با هر دو پا به طور کامل به خارج از تشک کشتی رفت و من از مربیان خواستم که چلنج کنند چون در آن صورت باید یک امتیاز به من تعلق می گرفت، اما به جای آن دو امتیاز به کشتی گیر ایرانی تعلق گرفت. مطمئنم یک امتیاز  باید از آن من باشد.»

کمیته المپیک ارمنستان بلافاصله وارد ماجرا شد و مصمم به کسب طلا برای این کشور شد. اولین شکایت به فدراسیون جهانی کشتی ارسال شد. کارن گیلویان معاون وزیر ورزش این کشور گفت: «منتظر پاسخ کتبی هستیم که ضمیمه درخواست کمیته ملی المپیک ارمنستان  به مراجع مربوطه شود.»

با این حال، اتحادیه جهانی کشتی درخواست تجدید نظر را رد کرد و کار داوران در فینال را درست تشخیص داد.

نظر شما