شناسهٔ خبر: 68190679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

طلای المپیک ساروی پس گرفته می‌شود؟

آرتور آلکسانیان و کمیته المپیک ارمنستان به شدت به نتیجه کشتی ورزشکار کشورشان با محمد هادی ساروی اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کاروان ارمنستان در المپیک پاریس بدون مدال طلا ماند و تنها سه نقره و یک برنز کسب کرد، اما مسئولان ورزشی ارمنستان به نتیجه فینال آرتور آلکسانیان و محمد هادی ساروی اعتراض دارند. کمیته ملی المپیک ارمنستان خواستار بررسی نتیجه فینال این مبارزه شده است.

بیشتر بخوانید:

تشکر رهبر انقلاب از کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم الکسانیان به مصاف محمدهادی ساروی رفت. زمانی که ساروی ۳ بر یک پیش افتاد، سرمربی الکسانیان درخواست چلنج داد، اما داوران متوجه تخلف نشدند در نتیجه امتیاز دیگری به ساروی داده شد و در نهایت او با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.

الکسانیان بلافاصله ابراز ناراحتی کرد و پس از فینال گفت: برای مدال طلا به اینجا آمدم، اما همه دیدید که در جریان مبارزه من چه اتفاقی افتاد. در یکی از صحنه‌ها کشتی گیر ایرانی با هر دو پا به طور کامل به خارج از تشک کشتی رفت و من از مربیان خواستم که چلنج کنند، چون در آن صورت باید یک امتیاز به من تعلق می‌گرفت، اما به جای آن دو امتیاز به کشتی گیر ایرانی تعلق گرفت. مطمئنم یک امتیاز باید از آن من باشد.

کمیته المپیک ارمنستان بلافاصله وارد ماجرا شد و مصمم به کسب طلا برای این کشور شد. اولین شکایت به فدراسیون جهانی کشتی ارسال شد. کارن گیلویان معاون وزیر ورزش این کشور گفت: منتظر پاسخ کتبی هستیم که ضمیمه درخواست کمیته ملی المپیک ارمنستان به مراجع مربوطه شود.

با این حال، اتحادیه جهانی کشتی درخواست تجدید نظر را رد کرد و کار داوران در فینال را درست تشخیص داد.

آماده رفتن به لوزان

داستان می‌توانست به همین جا ختم شود، اما الکسانیان پس از ورود به وطن خود به خبرنگاران گفت که آماده است تا پایان این شکایت را پیگیری کند. او گفت فرصت برای تجدید نظر در این تصمیم وجود دارد. قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶ توضیح داد که همه چیز به وضوح در ویدیو قابل مشاهده است. اتحادیه جهانی کشتی شکایت ما را نمی‌پذیرد، چون چگونه می‌تواند گناه خود را بپذیرد؟ ما به IOC شکایت خواهیم کرد. ویدیو را ارائه خواهیم داد. بگذارید کارشناسان نگاه کنند و بگویند حق با کیست.

کمیته ملی المپیک ارمنستان بار دیگر از پیگیری این موضوع خبر داد و گفت: درخواست تجدیدنظر به کمیسیون استیناف کمیته بین المللی المپیک داده شده و آن‌ها از ما توضیح خواستند. در روزهای آینده، باید تمامی مدارک را ارسال کنیم.

کارن گیلویان، معاون وزیر ورزش معتقد است که عدالت برقرار خواهد شد و حتی اگر کمیته استیناف درخواست آن‌ها را رد کند آماده پیگیری این شکایت هستند. او گفت: در بازی‌های المپیک مواردی وجود داشته است که با سوابق مشابه تصمیم‌ها تغییر یافتند. ما بیش از حد مطمئن هستیم که آرتور الکسانیان در این مبارزه شکست نخورده است. بگذارید کمیته استیناف تصمیم بگیرد. ما تا آخر تلاش خواهیم کرد. امیدوارم عدالت برقرار شود. ما تا لوزان پیش خواهیم رفت.

حالا آرتور الکسانیان نمی‌تواند بگوید که آیا تا المپیک لس آنجلس به کارش ادامه می‌دهد یا خیر. آرتور ۳۲ سال دارد و در طول دوران حرفه‌ای خود مدال‌های زیادی کسب کرده است. از جمله پنج قهرمانی در مسابقات جهانی، هفت قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا و چهار مدال المپیک: طلا ریو ۲۰۱۶، نقره توکیو ۲۰۲۰، برنز لندن ۲۰۱۲ و اکنون نقره دیگری در پاریس که او می‌خواهد آن را به طلا تبدیل کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما