شناسهٔ خبر: 68195227 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

عیادت از محمد کاسبی

صاحب‌خبر -

نمایندگان هیات اسلامی هنرمندان به دیدار هنرمند محبوب و متعهد «محمد کاسبی» رفتند و از او که هم اکنون در بستر بیماری است عیادت کردند.
جواد شمقدری رئیس هیات امنای هیات اسلامی هنرمندان که در این دیدار حضور داشت، دل نوشته ای در این زمینه منتشر کرد:
از زمانی که شنیدم هنرمند و بازیگر توانا و همکار قدیمی از سالهای دور حوزه هنری آقای محمد کاسبی بر بستر بیماری افتاده تصمیم گرفتم حتما به دیدارش بروم تا اینکه چند روز پیش این توفیق دست داد.کاسبی عزیز که با صدای رسایش به نقش ها جان می بخشید در شرایطی بود که برای احوالپرسی هم به سختی نفس می کشید و با سکوت‌های طولانی و صدای آرام به استقبالمان آمد. او با کمک همسر و دختر فداکارش به سختی گام بر می‌داشت که من شرمنده شدم که این دیدار باعث زحمت و رنج بیشتر نشده باشد.
قرارمان نیم ساعت بود اما محمد کاسبی کم کم که در صندلی خود جا گرفته بود به سخن آمد از دوران جوانی و تلاشهایش در زنده کردن هنر انقلاب بعد از پیروزی انقلاب و حضورش در رادیو و راه اندازی تئاتر جوانان انقلابی در محلات و مساجد جنوب شهر خاطره ها داشت که با ذوق و شوق یادآوری می کرد. در ادامه از درگیری‌های فکری و اعتقادیش و سیر و سلوک عرفانی اش نقل ها داشت و از معارف اسلامی همچون شفاعت و … تا نقش بی بدیل مولا علی علیه‌السلام در تاریخ اسلام و انعکاس آن در قرآن سخن گفت. حالا دیگر نفس هایش راحت تر آزاد میشد و در انتها از بی مهری ها گفت و اگر چه باور داشت خدایش دست اورا همه جا می گیرد و بار مالی درمانش را نیز ، اما در هر حال بی مشکل سر نمی کند.بعد از دو ساعت هنوز محمد جان کاسبی حرف و سخن داشت که مایل بود باز هم در کنارش باشیم اما دیگر وقت تنگ بود و با آرزوی سلامتی هر چه زودتر این هنرمند عزیز ،کارگردان و بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون باید خداحافظی می کردیم.محمد کاسبی همچون قهرمان فیلمش «شنای در زمستان» را نه تنها به هیچ می انگاشت که او در سر سودای سفر با سیمرغ دارد تا در قاف هنر ایران بر قامت بلند شهید سلیمانی به تعظیم عظمتش سر خم کن و بر روح بلندش صدها درود بفرستد.
در این دیدار هنرمندانی همچون سید احمد میرعلایی، جعفر دهقان، شفیع آقا محمدیان، حسن نجاریان و رضا ابوفاضلی به نمایندگی از اعضای هیات اسلامی هنرمندان حضور یافتند.

نظر شما