شناسهٔ خبر: 68194916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بر اساس نظرسنجی‌ها

دموکرات‌ها در مسئله غزه به هریس کمترین نمره را می‌دهند

یک نظرسنجی تازه نشان داد مردم آمریکا «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را صادق‌تر از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان می‌دانند، اما در مسئله غزه حتی هواداران حزب دموکرات نیز امتیاز مطلوبی به او نمی‌دهند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بر اساس نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امور عمومی «نورک»، حدود نیمی از مردم آمریکا باور دارند هریس سیاستمداری منضبط است و به دموکراسی تعهد دارد. در مقابل، حدود ۳۰ درصد از شهروندان آمریکایی این صفات را به ترامپ نسبت می‌دهند.

به گزارش ایسنا، از هر ۱۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی، حدود چهار نفر هریس را سیاستمداری صادق معرفی کردند و ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفتند ترامپ صادق‌تر است.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که هریس نیز از همان مسائلی ضربه می‌خورد که بایدن را پیش از کناره‌گیری وی از انتخابات، آزار می‌داد. اما نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهند که هریس در رقابت با ترامپ امتیازات بیشتری داشته و نسبت به بایدن، نزد دموکرات‌ها جایگاه بهتری دارد.

بر خلاف ادعای ترامپ که خود را تنها چهره مورد احترام رهبران خارجی و قادر به رسیدگی به بحران‌ها می‌داند، این نظرسنجی نشان داد تعداد افراطی که ترامپ را رهبری قدرتمند می‌دانند، با تعداد کسانی که چنین نظری درباره هریس دارند، برابر است. همچنین از نظر مردم آمریکا، توان ترامپ و هریس برای رسیدگی به بحران‌ها برابر است و از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر چنین نظری درباره ترامپ یا هریس دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، «لیسا میلر» دانشجوی ۴۲ ساله جمهوری‌خواه آمریکایی به آسوشیتدپرس گفت: «ترامپ در رقابت با بایدن شانس بیشتری داشت. فکر می‌کنم بسیاری از افرادی که نسبت به بایدن اطمینان خاطر نداشتند، حالا از سن و سال و توانایی‌های شناختی هریس مطمئن‌تر هستند.»

بر اساس نتایج این نظرسنجی، آمریکایی‌ها در مسائل مهاجرت و اقتصاد، به ترامپ (۴۵%) اعتماد بیشتری دارند تا هریس (۳۸%). این اختلاف در میان رای‌دهندگان مستقل که وابستگی حزبی خاصی ندارند، بیشتر است. تعداد رای‌دهندگان مستقل که ترامپ را در حوزه اقتصاد و مهاجرت قدرتمندتر می‌دانند، ۲ برابر کسانی است که هریس را قوی‌تر می‌دانند.

از سوی دیگر، در مسائلی مانند نابرابری نژادی، سقط جنین و خدمات درمانی، حدود نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند عملکرد هریس از ترامپ بهتر خواهد بود. در مقابل، ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را در این مسائل قدرتمندتر می‌دانند.

بااین‌حال، یکی از نقاط ضعف هریس در نظرسنجی‌ها مسئله فلسطین است. بر اساس این نظرسنجی، تنها ۶۰ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند هریس نسبت به ترامپ عملکرد بهتری در مسئله جنگ غزه خواهد داشت و هریس در این مسئله کمترین امتیاز را از دموکرات‌ها گرفته است. یک‌چهارم دموکرات‌ها نیز می‌گویند در مسئله غزه نه به هریس اعتماد دارند و نه به ترامپ.

نظر شما