شناسهٔ خبر: 68194518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

توسعه فیبرنوری منجر به اختلال در خطوط تلفن تیران شد

فرماندار تیران و کرون گفت: اختلال و قطعی در خطوط تلفن همراه تیران ناشی از توسعه شبکه فیبر نوری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز _چهار شنبه بیست و چهارم مرداد_ در جلسه اداری تیران و کرون به اختلال در شبکه مخابراتی در شهر تیران اشاره و اظهار کرد: توسعه شبکه فیبر نوری در این شهر توسط شرکت مخابرات در حال انجام است که امروز به دلیل نصب و حادثه قطعی یک بخش از این شبکه، اختلال در شبکه ارتباطی ایجاد شد.

وی افزود: این اختلال ۲ ساعته در خطوط تلفن همراه و تنها در شهر تیران بود که با اقدام به موقع و سریع چالش رفع و جریان ارتباطی برقرار و مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه در مدت ۲ ساعت اختلال در تلفن‌های همراه این شهرستان مشکل خاصی ایجاد نشد، تصریح کرد: موضوع بحرانی و چالش خاصی در خصوص این موضوع گزارش نشده و روال قبلی همچنان ادامه دارد.

محمدی کیا یادآور شد: این قطعی و اجرای شبکه در ورودی شهر تیران و محور اصلی بود و فیبرنوری جدید در حال حاضر به شبکه اصلی وصل و بانک‌های این شهرستان از سرعت عمل بالاتری نسبت به گذشته بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: توسعه شبکه فیبرنوری در این منطقه در حال اجرا بوده که بر کیفیت ارتباطات تلفنی تأثیر گذاشته و همچنین منجر به کیفیت و سرعت اینترنت نیز شده است.

فرماندار تیران و کرون به افزایش دکل‌های مخابراتی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این موضوع منجر به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و اینترنت در این شهرستان شده و منجر به ارائه خدمت به مردم و مسافران می‌شود.

محمدی کیا ادامه داد: پوشش تلفن همراه در تمامی نقاط روستایی وجود دارد و اینترنت هم بخش زیادی را پوشش می‌دهد و با تقویت زیرساخت‌ها شاهد گسترش خدمات اینترنتی خواهیم بود.

وی یادآور شد: این شهرستان در استعلام‌های برخط انتخابات رتبه اول استان را کسب کرد.

نظر شما