شناسهٔ خبر: 68194497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد منفعت‌طلبانه از دولتی که هنوز روی کار نیامده!

هنوز کمیسیون‌های مجلس به نتیجه قطعی در مورد لیست کابینه نرسیده‌اند و در حال بررسی و ارزیابی برنامه‌ها و اولویت‌ها هستند که انتقادهای منفعت‌طلبانه و از روی سهم‌خواهی آغاز شده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش نجوا خبر، یادمان نرفته که مسعود پزشکیان با رأی بالا به عنوان رئیس‌جمهورِ منتخبِ «ایران» انتخاب شد. اکثریت رای‌دهندگان به شعارها و برنامه‌های پزشکیان آری گفتند و او را به خیابان پاستور فرستادند. رهبر معظم انقلاب نیز حکم ریاست جمهوری او را تنفیذ کرد و مراسم تحلیف در مجلس شورا برگزار شد.

امروز مسعود پزشکیان، «رئیس‌جمهور همه ایران» است و قرار است برای همه ایرانیان کار کند. او تا امروز توانسته با مشورت و رایزنی با گروه‌های مختلف و از طریق ایجاد یک شورای مشورتی، وزیران پیشنهادی خود را انتخاب کند و لیست 19 نفری کابینه چهاردهم را روی میز مجلس بگذارد.

اما هنوز کمیسیون‌های مجلس به نتیجه قطعی در مورد لیست کابینه نرسیده‌اند و در حال بررسی و ارزیابی برنامه‌ها و اولویت‌ها هستند که انتقادهای منفعت‌طلبانه و از روی سهم‌خواهی آغاز شده است!

افرادی که از قبل خواب صندلی وزارت می‌دیدند و خود را در ترکیب کابینه تصور می‌کردند، حالا هنوز کار دولت شروع نشده، روی دنده لج افتاده‌اند و از دولتی انتقاد می‌کنند که هنوز روی کار نیامده و قدم از قدم برنداشته. برخی از احزاب، گروه‌ها و محافلی هم که آرزوی برش بزرگ‌تری از کیک قدرت و تصاحب صندلی‌ها را داشتند، حالا به دست و پا افتاده و شروع به تخریب و زدن دولت کرده‌اند؛ آن‌ها مدعی‌اند با رأی بالای آنهاست که پزشکیان به ریاست جمهوری رسیده و خود را صاحب بخشی از قدرت می‌دانند.

دولت پزشکیان هنوز راه را آغاز نکرده، سنگ‌های بزرگ جلوی پای خود می‌بیند و این سنگ‌اندازی در این برهه زمانی و در این شرایط اقتصادی و سیاسی خطرساز و بحران آفرین است. امروز همه مکلف به همکاری با دولت هستند، موظفند به دولت جدید فرصت بدهند تا کار خود را آغاز کند.

پزشکیان بارها اعلام کرده به دنبال اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری و عمل به قانون است؛ او باید با همین فرمان به پیش برود و به حواشی بی اعتنا بماند؛ در این مقطع زمانی بایستی همه حامی او باشند. بگذارند وزیران پیشنهادی رأی اعتماد بگیرند و دولت برنامه‌های خود را شروع کند آن وقت اگر اعضای کابینه دست از پا خطا کردند، اعتراض و انتقاد حق تمام گروه‌ها و احزاب است؛ تا آن روز، همه باید به جای اینکه مقابل پزشکیان بایستیم در کنارش باشیم و از دولت وفاق ملی حمایت کنیم....

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما