شناسهٔ خبر: 68194197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشاور نتانیاهو: مذاکرات غزه فردا در دوحه برگزار می‌شود

فارس

در حالی که حماس اعلام کرده که در مذاکرات شرکت نمی‌کند، مشاور دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که مذاکرات غزه قرار است فردا در دوحه برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مشاور دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیمیتری جندلمن امروز به خبرگزاری تاس روسیه گفت که دور بعدی مذاکرات برای حل‌وفصل وضعیت نوار غزه قرار است فردا ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در قطر برگزار شود.

وی گفت که انتظار می‌رود رئیس موساد دیوید بارنیا هیأت اسرائیلی را رهبری کند.

اعلام حضور هیأت اسرائیلی در حالی است که پیش‌تر احمد عبدالهادی نماینده جنبش حماس در لبنان تاکید کرد که حماس مخالف آغاز مذاکرات است زیرا نتانیاهو شروط جدیدی را تحمیل می‌کند که روند مذاکرات را از بین می‌برد.

وی با بیان این که نتانیاهو می‌خواهد که حماس به نقطه قبل از صفر بازگردد و این به نفع ملت فلسطین نیست، افزود «ما به مذاکراتی که سرپوشی بر اقدامات نتانیاهو و کابینه افراطی او است، نمی‌رویم».

جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم امروز چهارشنبه از موضع حماس مبنی بر عدم شرکت در دور جدید مذاکرات و افشای فریبکاری نتانیاهو حمایت کردند.

در پی تشدید تنش از سوی اسرائیل با هدف قرار دادن پایتخت‌های لبنان و ایران و ترور فرماندهان مقاومت، نهم اوت رهبران آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای مشترک از اسرائیل و حماس خواستند مذاکرات بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را از سر بگیرند.

نظر شما