شناسهٔ خبر: 68193919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهرری باید شهرداری ویژه داشته باشد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ضروری است که شهرداری ری «ویژه» شود که پیشنهاد آن به شورای شهر تهران ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی باب‌الحوائجی ظهر امروز_ چهارشنبه بیست و چهارم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری اظهار کرد: شهرری به‌عنوان یکی از مناطق شهرداری تهران، توسط شهرداری منطقه ۲۰ مدیریت می‌شود در حالی که شهرری، منطقه نیست و یک شهر است که نیاز به شهرداری مستقل دارد.

وی افزود: طی مذاکراتی با اعضای شورای شهر تهران، پیشنهاد دادیم شهرداری منطقه ۲۰، با اعتبارات، مصوبات و اختیارات مستقل به شهرداری ویژه شهرری تبدیل شود زیرا این کار ضروری است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: بر اساس این پیشنهاد تهران باید ۲ شهردار داشته باشد؛ یکی شهردار تهران برای ۲۱ منطقه تهران و یکی شهردار ویژه شهرری برای منطقه ۲۰ که هر دو توسط شورای شهر تهران انتخاب شوند.

باب‌الحوائجی در رابطه با وضعیت طرح میدان شهرری گفت: این پروژه بدون اطلاع فرمانداری ری، با مصوبه شورای شهر تهران و با تأیید فرماندار تهران اجرا شده است زیرا مصوبات شورای شهر تهران توسط فرمانداری تهران تأیید می‌شود و فرمانداری ری اختیاراتی ندارد.

تشکیل قرارگاه حل موضوع آب در شهرستان ری

وی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود آب در بخش فشافویه از تشکیل قرارگاهی برای حل موضوع آب در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اقدامات چشمگیر زیرساختی در این زمینه انجام شده و اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به رونمایی از سند توسعه شهرستان ری بر مبنای قانون برنامه هفتم توسعه در آینده نزدیک، بیان کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بایستی حول محور این سند و در راستای شتاب بخشیدن به روند توسعه ری انجام شود.

شناسایی اتباع غیرمجاز باقرشهر در حال انجام است

باب‌الحوائجی سپس به موضوع سکونت اتباع غیرمجاز و چالش‌های آن در شهرستان ری اشاره و تأکید کرد: در این راستا با استقرار سامانه سیام در باقرشهر، روند شناسایی اتباع غیرمجاز در حال انجام است.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران و فعالان رسانه، تصریح کرد: ری شهرستانی بزرگ و با قابلیت‌های زیاد است و باید برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن برنامه‌های بزرگ داشته باشید.

فرماندار ویژه شهرستان ری از رسانه به عنوان یکی از ارکان حکمروایی و مدیریت شهری یاد و اظهار کرد: رسانه نهادی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی بوده و اصحاب رسانه با ایفای نقش‌های دوسویه بین مردم و مسؤولان، چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند.

خبر خوب فرماندار ری به خبرنگاران

وی رسانه‌ها را با ایفای نقش رسانا، انتقال‌دهنده انرژی به جامعه و مدیران خواند و افزود: تقوای الهی، شناخت، معرفت، اهل مطالعه بودن، ممارست، خستگی‌ناپذیری و علاقه‌مندی نسبت به ایفای تکالیف رسانه‌ای، بستر را برای ایفای رسالت خبرنگاران فراهم می‌کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با اشاره به قولی که در اولین نشست خبری خود پس از حضور در فرمانداری ری مبنی بر تعاونی مسکن خبرنگاران داده بود، عنوان کرد: اقدامات خوبی انجام شده و معاون برنامه‌ریزی فرمانداری پیگیر این موضوع برای خبرنگاران شهرستان ری که شاخص‌های مد نظر را داشته باشند، است.

رونمایی از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان تهران

لازم به ذکر است در پایان این نشست، از طرح پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان تهران با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مصطفی قاضی زاده مسؤول بسیج رسانه استان تهران و خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی شد.

منبع: فارس

نظر شما