شناسهٔ خبر: 68193498 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

در اسناد ملی هنر به جزئیات پرداخته نشده‌ است

محمدحسین ایمانی خوشخو: جشنواره‌های فیلم و تئاتر در سند ملی لحاظ نشده‌اند

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگی خبرگزاری هنر ایران: آخرین نشست خبری شورای هنر دولت سیزدهم با حضور محمدحسین ایمانی خوشخو برگزار شد. در این نشست ایمانی خوشخو از روند تشکیل جلسات و مصوبات مهمی که در طی 3 سال انجام گرفته صحبت کرد. از آنجا که اسنادی مثل: سند سینما، سند تئاتر، سند موسیقی و ... صادر شده است؛ پرداختن به جزئیات چالش‌برانگیز هر حوزه به شکل تخصصی از جمله سوالات و خواسته‌های اهالی رسانه در این نشست بود. یکی از این موارد تعیین مکانی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف هر حوزه‌ی هنری است.

در حاشیه این نشست خبری محمدحسین ایمانی خوشخو در پاسخ به «یکسری از جشنواره‌ها به دلیل نداشتن مکانی برای اجرای هر ساله، معمولا در موعد برگزاری دچار چالش تعیین و تخصیص مکان می‌شوند. از مصادیق بارز این رخداد می‌توان به جشنواره تئاترکودک و کاخ جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. در اسناد ملی در این خصوص تدبیری اندیشیده شده؟» گفت: در سند ملی به جزئیات پرداخته نشده؛ اما به حمایت از جشنواره‌های منطقه‌ای، استانی و موضوعی اشاره شده است. این امر را دوستان اداره کل هنرهای نمایشی یا سازمان سینمایی باید تدبیر کنند. جشنواره تئاتر کودک در زمان معاونت من ثابت بوده.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب راه‌اندازی شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی، برگزاری ایونت‌های حضوری و دوره‌ای پیش‌بینی شده است که می‌توان جشنواره‌های نام برده را نوعی از این ایونت‌ها در نظر داشت.

با دقت به این نکته که برخی جشنواره‌های جهانی ایران مثل جشنواره جهانی تئاتر کودک همدان، جشنواره جهانی فیلم کودک و نوجوان اصفهان و یا حتی ریزبینانه‌تر جشنواره فیلم فجر تهران طی سال‌های اخیر در تعیین مکانی ثابت برای برگزاری جشنواره دچار چالشند، با استناد به گفته‌ی این عضو شورای هنر می‌توان امیدوار بود با تاسیس شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی، این دغدغه اهالی هنر برطرف شود.

لازم است به این نکته در خصوص جشنواره‌های جهانی توجه کرد که نام شهر برگزارکننده از اطلاعات شناسنامه‌ای آن رویداد است و از پارامترهای تخصیص امتیازبندی محسوب می‌شود. باید دید از آنجا که طبق گفته‌ی ایمانی خوشخو این شهر جهانی در تهران تاسیس خواهد شد، تغییر شهر جشنواره‌هایی که در شهرهای دیگر کشور برگزار می‌شوند خللی در امتیازبندی آنها ایجاد خواهند کرد یا چاره‌ای دیگر باید اندیشید.

 

ایمانی خوشخو 1

 

نظر شما