شناسهٔ خبر: 68193416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی:

آمار دقیقی از معتادان نداریم

زهرا اسماعیلی

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: جمع بندی واقعی از آمار معتادان نداریم، لذا باید این آمارگیری دقیق‌تر انجام و اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از بیشتر شدن این آمار داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

محمد زهدی، امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در نشست هم‌اندیشی با سازمانهای مردم‌نهاد فعال در حوزه اعتیاد گفت: مهمترین اولویت اجتماعی کشور در حوزه آسیبهای اجتماعی، معضل اعتیاد است، اعتیاد آسیبی است که با احتمال اینکه همه‌گیر باشد و در جامعه تأثیرگذار باشد معرفی شده است.

وی افزود: با نگاه به معضلات اجتماعی موجود می‌بینیم که عمده ناهنجاری ها منشأ آن اعتیاد و زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات است.

زهدی اظهار کرد: امروز اعتیاد جنگ نرمی است که با آن مواجه هستیم و در این راستا در شرایط سختی قرار داریم، استکبار نتوانست به طریق دیگر بر جوانان و نوجوانان تسلط یابد، لذا از طریق فحشا و اعتیاد وارد شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ایجاد فضا برای تولید و توزیع مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان ما، کاری است که دشمن انجام می‌دهد و حتی امروز از مواد مخدر سنتی به سمت صنعتی پیش رفته که شرایط بازگشت معتاد به زندگی عادی به سختی اتفاق می‌افتد.

زهدی اظهار کرد: استفاده از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در خصوص این آسیب اجتماعی اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه نباید از نقش موثر تشکل‌های مردمی در این راستا غافل بود و باید از این ظرفیت استفاده لازم را داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: امروز در کشور ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد فعال هستند که این سازمان های مردم نهاد نقش موثر در کاهش مصرف مواد مخدر بین افراد جامعه داشته و دارند. هر عرصه‌ای که مردم ورود کردند موفق شدند باری را از دوش سازمان‌ها بردارند، لذا ورود مردم به این عرصه نیز مورد اهمیت است.

وی بیان کرد: نباید به این فکر کنیم که ۹۶ درصد معتادان امید به بازگشت به زندگی عادی ندارند، بلکه حتی اگر یک نفر را به جامعه بازگردانیم، این ارزشمند است و اگر همه دست به دست دهیم می‌توانیم آنان را به خانواده و جامعه بازگردانیم.

زهدی ادامه داد: معتادانی که به زندگی عادی بازمی‌گردند، اگر به لحاظ مالی و کاری تأمین باشند به سمت این معضل باز نخواهند گشت، بنابراین باید معتاد بازگشته را تشویق کرد و انگیزه داد و بر اساس این امر باید زمینه کار برای این افراد فراهم شود تا سراغ اعتیاد نروند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی  با اشاره به اینکه نقش مردم در این مهم از نقش حاکمیت موثرتر است، افزود: سازمان‌هایی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و اداره کار می‌توانند مکملی برای حل این معضل باشند و در آگاهی‌سازی پیرامون اعتیاد تاثیر داشته باشند.

وی بیان کرد: بازگرداندن معتادان به جامعه سخت است، در این زمینه باید از نخبگان، دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون و گروه‌های مختلف جامعه استفاده کنیم و به سویی پیش رویم که اعتیاد از جامعه ریشه کن و اقدامات پیشگیرانه انجام شود، چراکه پیشگیری مقدم است.

زهدی اضافه کرد: اگر زمینه کار، تفریح، ورزش و سایر امور برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فراهم شود به سمت اعتیاد نخواهند رفت.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: اگر در جامعه میلیونی دانش‌آموزان، اقدامات فرهنگی و آگاهی سازی و توجیه در مقابله با معضل اعتیاد انجام دهیم اقدام پیشگیرانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما