شناسهٔ خبر: 68193273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک پایگاه نظامی آلمان به احتمال اقدامات خرابکارانه بسته شد

تهران-ایرنا- یک پایگاه نظامی در شهر کلن آلمان که برای سفرهای هوایی مقامات رسمی این کشور استفاده می‌شود، به دلیل احتمال اقدامات خرابکارانه بسته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع امنیتی امروز (چهارشنبه) گفت که یک پایگاه نظامی آلمان در مجاورت فرودگاه کلن بسته شده است و به هزاران سربازی که در آنجا حضور دارند، توصیه شده است که از آب لوله‌کشی ننوشند، زیرا مقامات در حال بررسی این موضوع هستند که یک اقدام خرابکارانه انجام شده یا نه.

این منبع با تایید گزارش مجله اشپیگل گفت که آب این پایگاه نظامی که دارای ۴هزار و ۳۰۰ سرباز و یک هزار و ۲۰۰ کارمند غیرنظامی است، ممکن است آلوده شده باشد.

این منبع گفت که توصیه به عدم مصرف آب خطاب به کارکنان این پایگاه نظامی در حالی بود که پلیس و سازمان اطلاعات نظامی در حال بررسی خرابکاری علیه نیروهای آلمانی بودند.

این پایگاه در نزدیک شهر کلن محل استقرار ناوگان هواپیماهای نظامی است که برای سفرهای اولاف شولتس صدراعظم آلمان و دیگر ورزای دولت استفاده می شود.

سخنگوی فرماندهی منطقه در برلین تایید کرد که این پایگاه بسته شده است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. وی گفت: ما دلایل خود را برای این اقدام داریم و این پرونده را جدی می‌گیریم.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشتر در گزارشی مدعی شده بود که مسکو، اقدامات خرابکارانه و حملات سایبری علیه پایگاه‌های نظامی اروپا انجام می‌دهد ولی هیچ نشانه‌ای از دسترسی غیرقانونی به پایگاه کلن وجود ندارد.

نظر شما