شناسهٔ خبر: 68192837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرمت ۲ بازار تاریخی شیراز آغاز شد

شیراز – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: در ادامه پرونده مرمتی بازارهای شیراز، مرمت بازارهای وکیل شمالی و نو آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز چهارشنبه در بازدید از مرمت بازار وکیل، به خبرنگاران گفت: مرمت بازارهای شمالی و نو بااعتبار بیش از ۶۴ میلیارد ریال آغازشد.

وی افزود: برچیدن کاه‌گل فرسوده بام برای اجرای عملیات سبک‌سازی، تعمیرات روی طاق‌های آجری و عایق رطوبتی بام و تعمیرات و مرمت پشت‌بندی‌های آجری با استفاده از آجر سنتی در ابعاد نمونه موجود ازجمله اقدامات مرمت در این بازارها است.

ثابت‌اقلیدی عنوان کرد: احیای ناودان‌های عمودی دفع آب‌های حاصل از باران از دیگر اقدامات مرمتی این ۲ بازار تاریخی شیراز است که به تازگی اجرایی شد.

مرمت ۲ بازار تاریخی شیراز  آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: سرا یا کاروانسرای گمرک یکی از بناهای دوره زندیه است که در نیمه شمالی بازار وکیل قرارگرفته و مرمت این بخش از بازار تاریخی شیراز نیز با اعتباری نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی گفت: برچیدن بخش‌های باقی‌مانده کاه‌گل فرسوده بام به‌منظور اجرای عملیات سبک‌سازی، تعمیرات روی طاق‌های آجری و عایق رطوبتی بام‌های ضلع جنوبی و غربی برای سرای گمرک نیز به انجام می‌رسد.

ثابت‌اقلیدی گفت: پروژه مرمت بازار وکیل شیراز در قالب ۱۴ کارگاه مرمتی آغازشده است.

وی بیان کرد:پروژه بزرگ مرمت بازار وکیل با اعتبار یکهزار میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در شیراز اجرایی شده است

برچسب‌ها:

نظر شما