شناسهٔ خبر: 68192556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در توسعه انرژی های پاک در سال جاری

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افزایش دو برابری حجم سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا اصغر عطایی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک گفت: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و تاثیر آن در بهبود محیط زیست و اقتصاد سرمایه‌گذاری گسترده برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند به مقابله با پیامدهای تغییراقلیم، کاهش خسارات زیست‌محیطی در اقتصاد و کاهش تولید دی‌اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ادارات منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های برق می‌شود، اظهارکرد: احداث ۱۵ نیروگاه به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال جاری در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری صورت گرفته است، در عین حال ساختمان‌های اداری و دولتی می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی و دیگر سیستم‌های تجدیدپذیر از مزایای اقتصادی این منابع پاک بهره‌مند شوند.

عطایی تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در توسعه نیروگاه های خورشیدی در سال ۱۴۰۲ ، ۳۶ میلیارد تومان بوده که در  سال ۱۴۰۳ به ۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین در نشست با تشکل های مردم نهاد محیط زیست شهر تهران گفت: اهمیت مشارکت در انجام فعالیت‌های شهری بر هیچ کس پوشیده نیست و به‌طور قطع دولت‌ها و سازمان‌های دولتی به‌تنهایی قادر به حل معضلات و مشکلات شهری نخواهند بود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: مشارکت یک موضوع دو وجهی و دوطرفه است و حس مشارکت در تشکل‌ها می‌بایست بیشتر تقویت شود و حد و حدود مشارکت‌جویی باید از فرد و خانواده و محله آن شروع شود تا بیشترین تاثیرپذیری را داشته باشد.

عطایی همچنین مطالبه‌گری آگاهانه سمن‌ها را به نفع محیط زیست دانست و افزود: یکی از اهداف اصلی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، ارتقای دانش و جایگاه فعالان و دوستداران محیط زیست است و تشکل‌های مردم‌نهاد به دلیل تاثیرگذاری عمیق بر جوامع محلی، نقش مهم و محوری در حفاظت از محیط زیست دارند.

وی در پایان گفت: اهداف محیط زیست با پیشنهادات و انتقادات تشکل‌های مردم‌نهاد به ثمر خواهد نشست و دفاع آگاهانه سمن‌ها از محیط زیست قوت قلب همکاران ما و به نفع محیط زیست خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان این مراسم با اهدای هدایا از فعالان و مسئولان تشکل‌های محیط زیستی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما