شناسهٔ خبر: 68192449 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فودپرس | لینک خبر

مهر تایید متخصصان تغذیه بر محصولات ویژه  زرماکارون 

نشست تخصصی جمعی از اساتید و متخصصان تغذیه کشور با مدیران تحقیق و توسعه شرکت زرماکارون  و مهر تایید بر کیفیت محصولات تولیدی این شرکت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بنابرگزارش روابط عمومی گروه زر، استفاده از رویکردهای تغذیه‌ای خاص می‌تواند نقش مهمی در بهبود سلامت جامعه داشته باشد.  

شرکت زرماکارون یکی از زیر مجموعه های گروه صنعتی و پژوهشی زر  بر اساس رسالت اجتماعی خود و توجه ویژه به سلامت غذایی جامعه، سه محصول پروفیتو، هفت غله و وگانو را تولید و به بازار عرضه کرده است.

درهمین زمینه و با هدف آشنایی بیشتر با سه محصول ویژه زرماکارون که برای ورزشکاران، گیاه خواران و جامعه سلامت محور تولید می شود، جمعی از متخصصان تغذیه کشور با مدیران تحقیق و توسعه گروه تولیدی و غذایی زرماکارون نشست تخصصی برگزار کردند.

دکتر سید علی کشاورز استاد پیشکسوت دانشگاه و متخصص تغذیه دراین نشست صمیمی ضمن اشاره به تولیدات با کیفیت مواد غذایی در گروه زر گفت: هرسه محصول تولیدی زر ماکارون ارزش غذایی بالایی دارد و از ویژگی‌های پاستای پروفیتو میتوان به میزان بالای پروتئین (۲ برابر پاستای معمولی)، کیفیت بهتر پروتئینها، فیبر بیشتر (۸ برابر پاستای معمولی) و کربوهیدرات کمتر (۲۰ درصد کمتر از پاستای معمولی)، اشاره کرد.

دکتر کشاورز تصریح کرد : ترکیبات پاستای پروفیتو شامل آرد سمولینا، آرد یولاف (جوی دوسر)، کنسانتره پروتئین آب پنیر، ایزوله پروتئین نخود و فیبر گندم است.

همچنین مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون ضمن ارائه توضیحاتی درباره سه محصول ویژه این شرکت  گفت :  

اختراع فرمولاسیون و فرآیند تولید پاستای پروفیتو، وگانو و هفت غله در زرماکارون به ثبت رسیده است و همچنین دو مقاله در ارتباط با این محصولات در مجله (ISI) انگلیسی Food Science and Nutrition در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون افزود: سهم مصرفی از پاستا در هر وعده غذایی ۵۵ گرم است و این میزان از مصرف پروفیتو معادل سه عدد سفیده تخم مرغ خواهد بود که برای عضله سازی می تواند در برنامه غذایی ورزشکاران قرار گیرد.

قندهاری گفت: نتایج مطالعات تغذیه ای نشان داده است که مصرف پروفیتو، برای افراد میانسال نیز بسیار مفید و در حفظ توده عضلانی آنها  کارساز است .

وی که به عنوان مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون در حضور متخصان تغذیه کشور سخن می گفت،  درباره محصول وگانوی زرماکارون هم اضافه کرد: درتهیه پاستا وگانو از تخم دانه کتان (بعنوان منبع امگا ۳ گیاهی) استفاده شده است  و منابع زینک و ویتامین ب۱۲ هم در پاستا وگانو گنجانده شده است .

قندهاری همچنین با اشاره به پاستا هفت غله که یکی دیگراز محصولات ویژه  این شرکت است، گفت: پاستا هفت غله  از غلات مختلف مانند برنج، ذرت، جو دوسر و کینوآ تهیه شده است که  هم پروفایل آمینو اسیدی آن نسبت به پاستای معمولی بهبود یافته و هم دارای ریز مغذی ها زیادی است.

همچنین دکتر حسین ایمانی هیات علمی دانشگاه تهران و یکی از متخصصان حوزه تغذیه، با اشاره به محصولات ویژه زرماکارون گفت : فیبر موجود دراین پاستای هفت غله پنج برابر پاستای معمولی است و برای دستگاه گوارش مناسب است و منجر به ایجاد  احساس سیری میشود.

مهر تایید متخصصان تغذیه بر محصولات ویژه  زرماکارون 

کد خبر 55118

نظر شما