شناسهٔ خبر: 68192277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار گالیکش بیان کرد

بازگشایی مجدد عروس آبشارهای گلستان و چند نکته قابل تامل

مریم شریفی

فرماندار گالیکش گفت: راه دسترسی به آبشار «لوه» گلستان که پس از چند حادثه منجر به مرگ در اردیبهشت ماه با دستور دادستان گالیکش بسته شده بود با ایجاد یک راه ایمن از ماه گذشته بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا میرنیا امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد در جریان دیدار با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه ایسنا، سرعت، صحت و اثرگذاری را سه ویژگی بارز خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در گلستان برشمرد و اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا حریم خبر را منزه از مباحث سیاسی دانسته و با تحلیل‌های منصفانه به رسالت خود به خوبی عمل می‌کند.

وی شهرستان گالیکش با ظرفیت‌های بزرگ گردشگری نظیر چشمه‌ها، کوهسارها، آبشارها و مناظر بکر طبیعی نگین گردشگری گلستان دانست و افزود: متأسفانه در سال ۱۴۰۳ تعداد افرادی که به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در این آبشار جان خود را از دست می‌دادند در حال افزایش بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم به طور موقت این آبشار را ببندیم تا پس از ایمن‌سازی در یک مسیر مشخص شرایط را برای حضور ایمن مردم فراهم کنیم.

فرماندار گالیکش با اشاره به اینکه آبشار لوه نزدیک به یک ماه است که دوباره بازگشایی شده است، گفت: در اطراف آبشار لوه هشدارهای لازم نصب شده و مردم برای حفظ جان خود باید موارد ایمنی را رعایت کنند.

اگر مردم به هشدارها توجه نکنند باز هم شاهد حوادث ناگوار خواهیم بود 

میرنیا با توضیح اینکه همچنانکه نمی‌توان سواحل دریا را به روی مردم بست و مردم باید در نقاط سالم‌سازی شده از دریا استفاده کنند در استفاده از آبشارها و دیگر جاذبه‌های طبیعی نیز باید نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این صورت باز هم شاهد از دست دادن جان عزیزان خود خواهند بود.

فرماندار گالیکش دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش را یک فرصت بی‌نظیر برای جذب گردشگر دانست و افزود: شهرستان گالیکش قطب کشاورزی است و دهکده گیاهان داروئی علاوه بر رشد و توسعه کشاورزی در شهرستان گالیکش می‌تواند به جذب گردشگر در این شهرستان کمک کند.

وی ضعف زیرساخت‌ها را مهمترین چالش شهرستان گالیکش برشمرد و افزود: شهرستان گالیکش از کمبود مراکز ورزشی و درمانی رنج می‌برد اما در دولت شهید رئیسی گام‌های بلندی برای رفع این محدودیت‌ها برداشته شده است.

رسیدگی به وضعیت جاده ها و تکمیل پروژه بیمارستان اولویت دولت چهاردهم باشد

این مقام مسئول تبدیل روستای ینقاق به شهر ینقاق و پیشرفت پروژه ساخت بیمارستان این شهرستان از ۱۰ درصد به بیش از ۷۵ درصد را از مهمترین دستاوردهای دولت شهید جمهور در این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه یک سوم جاده‌های گلستان از شهرستان گالیکش می‌گذرد رسیدگی به وضعیت جاده‌های گالیکش و همچنین تکمیل بیمارستان گالیکش مهمترین خواسته مردم این شهرستان است که باید در اولویت برنامه‌های دولت چهاردهم قرار بگیرد.

فرماندار گالیکش از افتتاح سالن ورزشی پاسنگ در هفته دولت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سرانه اماکن ورزشی در شهرستان گالیکش بسیار پایین است و ورزش مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است، توجه به زیرساخت‌های ورزشی نیز باید در دستور کار دولت چهاردهم قرار بگیرد.

میرنیا با اشاره به فعالیت ۲۹ خانه بومگردی در شهرستان گالیکش گفت: گالیکش یکی از زیباترین شهرهای استان است که با داشتن مواهب طبیعی نظیز جنگل، کوه، دشت، چشمه‌ها و آبشارهای زیبا ظرفیت توسعه گردشگری بالایی دارد و قطعاً توجه به این مسأله زمینه رشد و توسعه شهرستان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما