شناسهٔ خبر: 68191774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان دالاهو:

دالاهو با برپایی ۵ موکب میزبان زوار اربعین است

فرماندار شهرستان دالاهو با بیان اینکه دالاهو دارای قدمت دیرینه در خادمی زائران حسینی است گفت: سه موکب در مسیر رفت و دو موکب در مسیر برگشت پذیرای زائران اربعین حسینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مسعود محنتی ظهر امروز _چهارشنبه بیست و چهارم مرداد_ ضمن اشاره به آمادگی شهرستان دالاهو برای پذیرایی زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: شهرستان دالاهو با توجه به اینکه در مسیر زائرانی قرار دارند که قدیمی‌ترین مرز بین‌المللی کشوری یعنی مرز خسروی را برای زیارت عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند، از دیرباز قدمت خاصی در تکریم و استقبال از زائران حسینی دارد.

وی بابیان اینکه در مسیر رفت زوار عزیز سه موکب و در مسیر برگشت دو موکب در شهرستان دالاهو ارائه خدمات می‌دهد، افزود: باوجوداینکه ترکیب جمعیتی این شهرستان متشکل از اهل تشیع، اهل حق و تسنن بوده ولی حقیقتاً مردمان خون گرم دلداده و عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستند و می‌توان گفت که بزرگ‌ترین موکبی که در این شهرستان راه‌اندازی شده است موکب جامعه اهل حق است.

فرماندار شهرستان دالاهو با اشاره به ظرفیت‌های خاص این شهرستان در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سعی کردیم این شهرستان را با تبلیغات محیطی که در سطح شهرستان و مبادی‌های ورودی و خروجی به‌گونه‌ای معرفی کنیم که شایسته مردمان این دیار است.

محنتی با اشاره به فرصت گردشگری و اقتصادی در کنار حظ اربعین حسینی ادامه داد: در کنار موضوع میزبانی زوار، نگاهی نیز به اقتصاد اربعین در شهرستان داریم و به همین منظور در کنار دو موکبی که در مسیر برگشت ارائه خدمات به زائرین می‌دهند، بازارچه‌هایی هم استقرار گرفته است.

وی با اشاره به مزیت‌های این شهرستان برای استقرار زوار الحسین تاکید کرد: با توجه به این‌که شهرستان دالاهو، یک شهرستان گردشگری هست و نسبت به بقیه شهرستان‌های در مسیر هوای خنکی دارد، تلاش ما بر این است که حداقل یک‌شب را توفیق میزبانی این زائران عزیز باشیم.

فرماندار شهرستان دالاهو عنوان کرد: از روزهای گذشته مردم به‌صورت خودجوش از زائران استقبال کرده و به ویژه کاروان‌ها و زائرانی که به‌صورت پیاده از این شهرستان عبور می‌کنند به‌صورت ویژه پذیرایی به عمل آمد.

محنتی گفت: مرز خسروی از امن‌ترین مرزها هست و به لحاظ ایمنی محورهای مواصلاتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، به نحوی که مسیر تردد خودرویی خوبی از اسلام آباد غرب، دالاهو و سرپل ذهاب به‌صورت یک‌طرفه است و مدارس، مساجد، نمازخانه‌ها، مهمانسراهای ادارات و حتی جم خانه‌ها این آمادگی را دارند که میزبان زائران باشند.

نظر شما