شناسهٔ خبر: 68191497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

کاریکاتوریست اردبیلی در ۲ جشنواره بین‌المللی درخشید

اردبیل - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اعلام کرد: رسول حاجی‌زاده هنرمند کاریکاتوریست و تصویرگر از این استان همزمان ۲ لوح را از جشنواره بین‌المللی کشورهای پرتغال و رومانی کسب کرد.

صاحب‌خبر -

رئوف موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاجی‌زاده علاوه بر اشتهار در هنر کاریکاتور و هنرهای رزمی در ادامه موفقیت‌های جهانی خود در رقابت با کاریکاتوریست‌های برتر جهان به تازگی ۲ افتخار جدید را به دست آورده است.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها از معتبرترین جشنواره‌های سالانه جهان است و امسال بیش از ۶۰۰ هنرمند برتر دنیا از کشورهای مختلف جهان در آنها شرکت کردند.

وی گفت: آثار هنرمند اردبیلی به این رویدادها راه یافته بود که در جریان برپایی جشنواره‌ها ‌در کشورهای رومانی و پرتغال به نمایش درآمد.

در کارنامه هنری و حرفه‌ای رسول حاجی‌زاده عناوین مختلفی از جمله کسب عنوان چهره شاخص هنر انقلاب ، ستاره برتر هنری ایران ، یکی از ۱۰۰ کاریکاتوریست برتر ۱۰۰ سال اخیر ایران ، کسب ۱۲۰ جایزه ملی و بین‌المللی ، تالیف و تنظیم کتاب جامع آموزش تکواندو با عنوان "بهترین کتاب برای یادگیری تکواندو"، اولین داور بین‌المللی کارتون و کاریکاتور در استان و عضو رسمی آسیفا، کسب مدال طلای مسابقه UYACC کشور چین ۲۰۲۰، تندیس و مدال برنز کشور مقدونیه ۲۰۲۰، جایزه ویژه REDBULL کشور اتریش ۲۰۲۰، سپاس‌نامه مسابقات بین‌المللی کشورهای کلمبیا ، کنیا ، اندونزی و … ۲۰۲۰، دیپلم افتخار و جایزه ویژه (بشقاب طلایی) مسابقه بین‌المللی کاریکاتور از سوریه، برگزیده مسابقه بین‌المللی Fano Funny کشور ایتالیا با موضوع پاپ،‌ عضو افتخاری انجمن کاریکاتوریست‌های لهستان (به عنوان کاریکاتوریست صلح طلب) و برگزیده در جشنواره‌های کوبا، اندونزی ، ایتالیا، لهستان ، چین ، اکراین ، کنیا وجود دارد.

حاجی‌زاده هنرمند اردبیلی هم درباره سابقه فعالیت در کاریکاتور گفت: در سال ۱۳۷۸ با گرفتن اساسنامه از خانه کاریکاتور ایران با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان اردبیل انجمن کاریکاتور را در اردبیل تاسیس و آموزش کاریکاتور را آغاز کردم.

این هنرمند و ورزشکار اردبیلی عناوین ورزشی از جمله دان سه تکواندو و کمربند کوکی وان از کشور کره را نیز کسب کرده است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و انجمن‌ها و گروه‌های هنری، فرهنگی و ادبی متعددی در مرکز و شهرستان‌های آن زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعال است.

نظر شما