شناسهٔ خبر: 68190594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاکید مرزبانان ایران و عراق بر تسهیل تردد زائران اربعین

ملاقات مرزی فرماندهان مرزبانی استان کردستان جمهوری اسلامی ایران و فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق، با هدف تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) در مرز باشماق برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خبرگزاری پلیس، به منظور دیدار و ارتقاء سطح همکاری و تقویت مناسبات دوستانه و برادرانه میان مرزبانان، هیئتی از کشور عراق به ریاست سرلشکر "دلیر فرزنده زبیر الزیباری"  فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق با استقبال گرم "سردار "محمد عارف سپهری" فرمانده مرزبانی استان کردستان در مرز باشماق، وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

در این دیدار که در شهرستان مرزی مریوان برگزار شد، طرفین پیرامون ارتقاء سطح همکاری و اجرای قراردادها و پروتکل های انتظامات مرزی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این دیدار با توجه به حضور زوار جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) در کشور عراق، هماهنگی و تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زائران و پیش بینی امکانات و تجهیزات ضروری در این ایام مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

این گزارش حاکیست، فرماندهان مرزبانی استان کردستان جمهوری اسلامی ایران و منطقه یکم جمهوری عراق در این جلسه ابراز امیدواری کردند با تداوم برگزاری این گونه جلسات و ارتقاء تعاملات دو جانبه، در برقراری نظم و امنیت در مرزهای دو کشور گامهای موثری برداشته شود.

بر پایه این گزارش، در این دیدار تفاهم نامه ای در خصوص ارتقاء نظم و امنیت، مبارزه با قاچاق، برخورد جدی با ترددات غیر مجاز و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) در مرزهای دو کشور به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما