شناسهٔ خبر: 68190433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۷ موکب درمانی از استان بوشهر به کربلای معلی

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد ۱۶۰ واحد درمانی در قالب هفت موکب از استان بوشهر به کربلای معلی اعزام شد.

صاحب‌خبر -

«حسن ملکی‌زاده» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بدرقه کاروان پزشکی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در قالب بسیج جامعه پزشکی، هفت کاروان درمانی شامل ۱۶۰ نفر با ترکیبی از ۲۵ پزشک متخصص و عمومی، ۱۰۵ پرستار، بهیار و دارویار و ۳۰ نیروی خدماتی و پشتیبانی به همراه دارو و تجهیزات پزشکی برای استقرار در مسیر کربلا به نجف و در شهر کربلا، اعزام شدند.

وی با اشاره به استقرار کادر درمانی خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر افزود: این افراد در عمود ۷۳۶ شهید ریسعلی دلواری، عمود ۹۱۲ فاطمه زهرا (س) شهرستان جم، عمود ۱۱۶۲ مسلم‌ابن‌عقیل شهرستان گناوه و عمود ۱۱۸۶ سیدالشهدا شهرستان کنگان مستقر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: عمود ۱۴۰۶ امام عصر (ع) شارع فاطمه زهرا (س) حدفاصل میدان سید جاده و میدان سفیفه، موکب بیت الزهرا (س) کربلا، خیابان الرحیم انتهای شارع مهدالامین، موکب شهدای دیلم (پل حضرت عباس (ع)) و موکب شهید عاشوری شارع‌العباس و منطقه نظامیه روبروی مدرسه ام‌السلیم از دیگر مراکزی است که این کاروان های درمانی استان در آنجا استقرار می یابند.

ملکی‌زاده عنوان کرد: برای اولین بار سازمان هلال‌احمر استان بوشهر اقدام به برپایی درمانگاه کرده و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و بسیج جامعه پزشکی ۶ پزشک متخصص و عمومی و هشت پرستار و ماما به این درمانگاه تخصصی اعزام کرده است.

نظر شما