شناسهٔ خبر: 68190230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی سطح زرد جوی؛

جولان بادهای ۱۲۰ روزه در شمال و تداوم بارش‌های مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط این اداره‌کل، از تداوم بارش‌های مونسون در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی و افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از امروز تا سه‌شنبه سی‌ام مرداد ماه برای شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، خاش، تفتان، چابهار، دشتیاری، راسک، زرآباد، سراوان، سیب و سوران، کنارک، گلشن رخداد رگبار و رعد و برق، باد شدید لحظه‌ای بویژه در بعد از ظهرها و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز جمعه تا چهارشنبه ۳۱ مردادماه نیز وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد تصریح کرد: در این مدت برای زاهدان و مناطق شرقی استان افزایش غبار و باد نسبتاً شدید به همراه کاهش تدریجی دما پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هشدار هواشناسی سطح زرد جوی شماره ۲۰ مبنی بر تداوم گرما تا پایان هفته همچنان معتبر است.

وی به شهروندان توصیه کرد که در فعالیت های کوهنوردی احتیاط و از چرای دام در مناطق مرتفع و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری شود.

ملاشاهی افزود: شهروندان در شمال سیستان و بلوچستان نیز به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کنند همچنین از ترددهای غیر ضرور در فضای باز پرهیز و از پوشش گلخانه ها و سقف های موقت محافظت شود.

نظر شما