شناسهٔ خبر: 68189369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

«شهر زیرزمینی۳» نوش‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار نوش‌آباد گفت: با توجه به حوزه گردشگری مذهبی سیاحتی این شهر عملیات بازسازی سومین فاز از شهر زیر زمینی به طول ۷۰۰ متر در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمد شاه بالایی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم مرداد_ در آئین تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: کهن شهر تاریخی نوش‌آباد با قدمت بسیار در حوزه‌های آئینی و بافت تاریخی پیشگام است.

وی افزود: این منطقه با داشتن قدمتی دیرینه دارای آئین‌های عاشورایی و مذهبی ایرانی است که در کمتر جایی از کشور می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد؛ بنابراین همه ساله گردشگران زیادی را به این سمت و سو روانه می‌کند.

شهردار نوش‌آباد با اشاره به کشف شهر زیرزمینی در این منطقه تاکید کرد: فاز سوم این شهر زیرزمینی هم‌اکنون در حال کاوش است، این قسمت به طول ۷۰۰ متر و در مجموع دو قسمت کشف شده قبلی است.

شاه‌بالایی با بیان اینکه این منطقه به جهت گردشگرپذیر بودن توجه ویژه‌ای برای توسعه عمرانی نیاز دارد، تصریح کرد: شهرهای کوچک اعتبارات کمتری به خود اختصاص می‌دهند در حالی که درآمد مالی شهرداری‌ها کمتر از شهرهای بزرگ‌تر است و اعتباری که صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود به همان اندازه است.

وی اضافه کرد: با توجه به کمی اعتبارات، توسعه و عمران در شهرهای کوچک بسیار سخت است و نبوغ و ایده‌های خاصی را برای کسب درآمد پایدار می‌طلبد.

شهردار نوش‌آباد عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ پروژه عمرانی در این منطقه در حال اجرا است که شامل احداث پارک بانوان به مساحت ۱/۵ هکتار، پارک کودک با کاربری آموزشی تفریحی، ساختمان شورای شهر، احداث سالن کنفرانس و سوئیت شهرداری، و محوطه سازی میدان امام خامنه‌ای، میدان شهدای گمنام و زیرسازی آسفالت و روشنایی شهرک انصار است.

شاه‌بالایی از اجرای بزرگ‌ترین نهضت آسفالت در شهر نوش آباد خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات هدایت آب‌های سطحی و زیرسازی آسفالت به طول مجموع ادوار گذشته در این شهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با اشاره به بحران آب در دشت نوش‌آباد گفت: عملیات لوله‌کشی و آبیاری قطره‌ای فضای سبز این شهر از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود که به اندازه همه ادوار گذشته در این خصوص توسعه انجام شده و با لوله کشی بالغ بر ۲۶ کیلومتر به اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و قطره‌ای کردن آبیاری فضای سبز منطقه ۳۰ درصد صرفه جویی آب صورت گرفته است.

نظر شما