شناسهٔ خبر: 68188981 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بیرانوند از بازی‌های ملی هم محروم می‌شود؟

از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد که فشارهایی در کار بوده تا رای پرونده بیرانوند تغییر کند و شکسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حکم پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند دیروز به‌صورت غیررسمی توسط «فرهیختگان» منتشر شد که طی آن گلر سابق قرمزها که پس از فسخ قراردادش با پرسپولیس در انتقالی جنجالی راهی تراکتور شد به مدت چهارماه از همراهی تیمش محروم است و همچنین باید ۲۰ میلیارد تومان به‌عنوان خسارت به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند. افکار عمومی مدت‌هاست که منتظر اعلام رای این پرونده پرحاشیه است تا بالاخره مشخص شود آیا کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به سود پرسپولیس رای خواهد داد یا اینکه فسخ بیرو با باشگاه سابقش را قانونی می‌داند و به این ترتیب کار برای رضا درویش، مدیر باشگاه پرسپولیس- که اعلام کرده بود اگر حکم به سود آنها نباشد از سمت خود استعفا می‌دهد- سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیشکسوت پرسپولیس: بیرانوند اسم عینکش را نمی‌تواند بنویسد اما برای ما ژست می‌گیرد

البته طبق اطلاعاتی که عصر دیروز در اختیار «فرهیختگان» قرار گرفت رای نهایی این پرونده صادر شده و قرار بود طی دیشب یا امروز رسما اعلام شود. البته از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد که فشارهایی در کار بوده تا این رای تغییر کند و شکسته شود. حرف‌های دیروز سعید مظفری‌زاده درباره این پرونده این برداشت را به مخاطب می‌دهد که خود تراکتوری‌ها هم خیلی از موفقیت در این پرونده مطمئن نیستند و به همین دلیل به جدایی پورحمیدی از این تیم رضایت نمی‌دهند. تراکتوری‌ها در چنین اوضاعی منتظر صدور حکم پرونده هستند تا درباره گلر خود تعیین‌تکلیف کنند و احتمالا به همین دلیل او را با وجود اصرارش به جدایی همچنان در لیست خود نگه داشته‌اند. البته تیم تبریزی خوش‌شانس بود که در این پرونده از اتهام اغوای بازیکن تبرئه شد تا پنجره نقل و انتقالاتی تیم بسته نشود. البته گفته می‌شود این باشگاه در دفاعیات خود اسنادی شامل پیامک‌ها و مذاکراتش با بیرانوند را که تاریخ آن بعد از فسخ قرارداد او با پرسپولیس است، ارائه کرده‌اند تا نشان دهند مذاکرات و عقد قرارداد آنها با بیرو پس از این تاریخ بوده است و آنها مرتکب تخلفی نشده‌اند.
از سوی دیگر طبق نظر کارشناسان حقوقی بیرانوند علاوه‌بر محرومیت از حضور در دیدارهای داخلی تراکتور، از حضور در لیگ قهرمانان ۲ آسیا نیز محروم است و به این ترتیب ضربه بزرگی به تیم تبریزی در آسیا وارد خواهد شد. البته گفته می‌شود درصورت اعلام نیاز امیر قلعه‌نویی، محدودیتی برای حضور بیرو در اردو و دیدارهای تیم ملی وجود ندارد و گلر شماره یک تیم ملی می‌تواند در دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا از او استفاده کند. درنهایت باید دید فشارهای بیرونی برای تغییر این حکم برای بیرانوند که برای دومین سال پیاپی با رفتار جنجالی و فسخ قرارداد خود با سرخپوشان، خود را وارد حاشیه کرد نتیجه خواهد داد یا اینکه کمیته تعیین وضعیت بدون‌توجه به این فشارها رای خود را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما