شناسهٔ خبر: 68187935 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گرما در اسپانیا قربانی گرفت/ هشدار قرمزِ افزایش دما برای ۲۲ شهرِ ایتالیا

جواد فرج‌الهی

مقامات اسپانیا روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش دادند موج گرمای طاقت‌فرسا از روز یکشنبه تاکنون در این کشور جان دست‌کم سه نفر را گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مقامات محلی می‌گویند گرما بیشتر مناطق اسپانیا را تحت تاثیر قرار داده و تاکنون مرگ سه تن در پی گرمای شدید هوا در این کشور گزارش شده است.

به گزارش شینهوا، بسیاری از مناطق اسپانیا اخیراً به دلیل افزایش دما و خطر زیاد آتش سوزی جنگل ها در حالت آماده باش قرار گرفته است زیرا چهارمین موج گرمای تابستان امسال این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

دما در بسیاری از مناطق از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رفته که برای این نواحی از اروپا کم‌سابقه است.

هشدار قرمز گرمای هوا برای ۲۲ شهرِ ایتالیا

ایتالیا نیز از این گرمای بی‌سابقه بی‌نصیب نمانده و در حال آماده شدن برای موج دیگری از گرمای شدید است و وزارت بهداشت برای ۲۲ شهر در سراسر این کشور هشدار قرمز صادر کرد که بالاترین سطح خطر را به دلیل افزایش دما تعیین می‌کند.

این هشدار که قرار است از امروز (چهارشنبه) اعمال شود، پس از آن صادر شد که ۱۹ شهر از جمله «رم»، پایتخت این کشور امروز در سطح هشدار قرار گرفتند.

به گزارش آناتولی، علامت قرمز هشدار خطرات شدید سلامتی را نشان می دهد، به ویژه برای گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان، کودکان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود دمای بالا در طول هفته ادامه داشته باشد، از ساکنان خواست تا در برابر گرمای بالقوه خطرناک اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

همچنین بر اساس گزارشی که روز دوشنبه توسط «موسسه بهداشت جهانی بارسلون» منتشر شد، بیش از ۴۷ هزار نفر در اروپا به دلیل گرمای سوزان سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست دادند و کشورهای جنوبی بیشترین آسیب را از این بابت متحمل شدند.

سال گذشته گرم‌ترین سال ثبت‌شده در جهان بود و اروپا سریع‌ترین گرمایش را در بین تمام قاره‌ها تجربه کرد.

بر این اساس، کشورهای یونان، بلغارستان، ایتالیا و اسپانیا بالاترین میزان مرگ و میر مربوط به گرمای شدید را به نسبت جمعیت خود داشتند.

انتهای پیام

نظر شما