شناسهٔ خبر: 68187730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی ۶ هزار پزشک و پرستار داوطلب به زائران اربعین حسینی

«جباری» گفت: ۱۶۱ موکب با حضور شش هزار پزشک و پرستار داوطلب در ایران و عراق خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «صابر جباری» دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی در خصوص تدابیر در نظر گرفته‌شده این قرارگاه به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی به‌ویژه در حوزه سلامت تدابیر و برنامه‌های بسیاری را در نظر گرفته است؛ به همین منظور ۲۹ استان کشورمان با اعزام نفرات و تیم‌های پزشکی به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

جباری ادامه داد: برای ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی نیز ۱۶۱ موکب در حوزه سلامت (عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در ایران و عراق به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی افزود: ارتقاء سلامت و بهداشت برای شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی امری ضروری تلقی می‌شود؛ به همین جهت از میان موکب‌های مورد اشاره ۳۵ موکب در داخل کشورمان و در مسیر راهپیمایان عزیز مستقر هستند؛ ضمن اینکه ۱۲۵ موکب نیز در عراق مستقر است تا پزشکان در صورت نیاز به امدادرسانی به زوار اربعین حسینی بپردازند.

جباری همچنین با اشاره به برپایی دو بیمارستان صحرایی در مرز مهران و تمرچین، ادامه داد: همچنین از ۱۶۱ موکب برپا شده در حوزه سلامت، ۲۲ موکب خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کنند؛ ضمن اینکه ۱۳۳ موکب هم درمانگاه سطح یک هستند و خدمات عمومی ارائه می‌کنند که این خدمات با همکاری بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، سازمان اورژانس در عراق و دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات انبوه در جهان است و ارائه خدمات درمان و بهداشت برای ارتقای سلامت زائران از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود، بیان کرد: یک موکب تخصصی ویژه هم در شهر کربلا (شارع عباس (ع) ) برپا شده که با همکاری مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و هلال احمر در نظر گرفته شده است که امیدواریم مجموعه این اقدامات منشأ خیر برای زوار اربعین حسینی باشد.

دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی در خصوص تعداد پزشکان حاضر در موکب‌ها عنوان کرد: حدود ۴۰ نفر از پزشکان (عمومی متخصص یا فوق تخصص) پیراپزشک، پرستار، داخلی، طب اورژانس، قلب و غیره به طور متوسط در هر موکب سلامت حضور دارند؛ همچنین طی تجارب کسب‌شده از سال‌های گذشته در برخی از موکب‌ها متخصص ارتوپد و جراح هم حضور دارد تا در بیمارستان‌های صحرایی، بنابر ضرورت خدمات جراحی سرپایی انجام شود. 

وی تصریح کرد: به طور کلی در تمامی این موکب‌ها شش هزار و ۳۰۰ نفر کادر بهداشتی درمانی داریم که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر پزشکان عمومی و متخصصین هستند؛ همچنین در زمینه تأمین دارو و سایر تجهیزات مورد نیاز، ارگان‌هایی مانند بهداری، وابستین نیرو‌های مسلح و سپاه، سازمان بسیج جامعه پزشکی در هر استان، خیرین و گروه‌های مردمی و جهادی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر و اورژانس به ارائه خدمات می‌پردازند.

به گفته جباری با همت بسیج جامعه پزشکی، برای پایگاه‌های اورژانس در دو مرز ورودی و هشت مرز خروجی ایران و نیز در موکب‌های شهر عراق (کاظمین، سامرا و نجف) تعدادی نیرو‌های انسانی (پزشک و پرستار) تأمین شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما