شناسهٔ خبر: 68187145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

اجرای طرح‌ حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری در شهرداری کرج

رئیس اداره رفاه و اماکن تفریحی شهرداری از اجرای مصوبات طرح حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری برای پرسنل شهرداری کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

میثم خوئینی تنها در این خصوص افزود: به منظور ترویج سنت حسنه ازدواج و فرزندآوری در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، لایحه ی به شورای اسلامی شهر ارسال و با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید که به امید خدا پس از ابلاغ، اجرایی خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های اعضای شورای شهر و شهردار کرج، جزئیات طرح مذکور را به این شهر اعلام کرد:

۱_ اعطای مساعده ازدواج به هر یک از پرسنل به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۴ ماهه (حداکثر یکبار در طول خدمت در شهرداری کرج)

۲_ اختصاص اقامت رایگان به مدت یک هفته به مناسبت ازدواج، درزائرسرای مشهد یا مجتمع اقامتی نشتارود و کمک هزینه سفر به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به هر یک از پرسنل

۳_ تخصیص هدیه تولد برای فرزند اول به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، فرزند دوم به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از تاریخ ابلاغ مصوبه و برای فرزند سوم و بالاتر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هر یک از پرسنل، ضمنا در خصوص چندقلوها، معیار، تعداد فرزند بالاتر می‌باشد، چنانچه فرزندان متولد شده چند قلو باشند، هدیه به تمامی فرزندان بر اساس شرح فوق تعلق می‌گیرد.

۴_ارائه اعتبار دوره کاری برای مادرانی که امکان خدمت رسانی در قالب دورکاری برای ایشان میسر می باشد. (فرزند اول تا ۹ ماه، فرزند دوم تا ۱۴ ماه، فرزند سوم تا ۱۸ ماه و فرزند چهارم تا ۲۴ ماه) از زمان ابلاغ به شهرداری

۵_ پرداخت کمک هزینه مهد کودک به بانوان پرسنل (مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) با قید ۳ برابر ابلاغیه دولت.

۶_ پرداخت کمک هزینه ماهیانه به کارکنان و والدینی که دارای فرزند یا بیماری های خاص از جمله: سرطان، سندرم داون، هموفیلی، تالاسمی ماژور، کلیوی (دیالیز)، دیابت، ام اس، بیماری های نادر و معلولیت جسمی و حرکتی شدید به مبلغ ۵۰ میلیون ریال (بدون در نظر گرفتن سقف سنی فرزند و با تایید دانشکده علوم پزشکی استان.

۷_ برای کارکنانی که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ مصوبه جوانی جمعیت متولد شده اند، صرفا پرداخت بیمه و مالیات حقوق برای کلیه افراد تحت تکفل ایشان به عهده شهرداری خواهد بود (تا زمانی که فرزندان تحت تکفل پدر و مادر هستند).

۸_ پرداخت کمک هزینه نگهداری فرزندان سوم به بعد به شرط چند قلویی در قالب رفاهی با عنوان «کمک هزینه جوانی جمعیت» ماهیانه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال، با اکثریت آراء حاضرین مخالفت شد.

۹_ پرداخت کمک هزینه فرزندآوری از طریق شهرداری کرج برای مادران نابارور تا سقف یک میلیارد ریال و بازپرداخت ۳۶ ماهه.

۱۰_تمام موارد ذکر شده در قانون جوانی جمعیت، برای دستگاه های اجرایی در شهرداری کلانشهر کرج لازم الاجرا می باشد.
کلیه بندهای فوق از زمان ابلاغ به شهرداری تا پایان مهلت قانونی، قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح ذکر شده از تاریخ ابلاغ تا پایان قانون مورد اشاره قابل اجرا خواهد بود و زمان گذشته را شامل نخواهد شد.

نظر شما