شناسهٔ خبر: 68186703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اعلام جریمه داروهای ممنوعه در عراق

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا به زائران اربعین هشدار داد و گفت: یک سال حبس و ۵ میلیون دینار جریمه به همراه داشتن داروهای ممنوعه و حتی یک گرم موادمخدر در عراق است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار ایرج کاکاوند؛ رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر طی چندماه گذشته موفق شدند 3 باند قاچاق موادمخدر صنعتی و سنتی که قصد داشتند از سمت شرق به غرب کشور بروند را شناسایی و منهدم کردند.

وی افزود: از این 3 باند بالغ بر 2 تن و 600 کیلوگرم موادمخدر کشف و همچنین 10 نفر از عناصر اصلی و مرتبطین شناسایی و 12 دستگاه خودرو و 2 قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

کاکاوند با بیان اینکه بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اموال قاچاقچیان شناسایی و توقیف شد، گفت: این باندها را افرادی سابقه‌دار تشکیل می‌دادند که پیش از این بارها دستگیر و محکوم شده بودند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد: مرحله دهم طرح آرامش در شهر را به اجرا گذاشتیم که ماحصل این طرح جمع‌آوری 10 هزار معتاد متجاهر و 4 هزار و 500 خرده فروش به همراه 4 تن و 15 کیلوگرم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در مأموریت اربعین حضور دارند و سگ‌های موادیاب را به مرزها بردند و با قاچاق موادمخدر حتی به صورت نیم گرم برخورد می‌کنند.

کاکاوند گفت: زائران بدانند اگر داروهای ممنوعه همراه یا حتی یک گرم مواد‌مخدر با خود به همراه داشته باشند به 5 میلیون دینار و یک سال حبس محکوم می‌شوند.

وی گفت: استامینوفن کدئین‌دار، دیازپام، ترامادول، متادون و همچنین داروهای بیماری‌های صرع و سرطان از جمله داروهای ممنوعه برای ورود به کشور عراق هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا  مبنی بر اینکه آیا رشد مصرف موادمخدر در کشور روند رو به رشدی دارد یا خیر گفت: خوشبختانه روند رو به رشد اعتیاد در کشور متوقف شده است.

وی ادامه داد: اما اینکه بخواهیم گروه‌های خاص مانند بانوان و یا دانش‌آموزان را به تفکیک ارائه کنیم نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد.
سردار کاکاوند گفت: از ابتدای سال 103 هزار و 86 معتاد متجاهر  در کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

نظر شما