شناسهٔ خبر: 68186598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فروتن: داوری رقابت زارع با حریف گرجی باید دوباره بررسی شود

تهران- ایرنا- رئیس سابق کمیسیون داوران فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی باید فیلم مبارزه امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی را به همراه آنالیز داوری به اتحادیه جهانی ارسال کند تا پشت پرده داوران ضعیف و ناجوانمردانه این مبارزه مشخص شود.

صاحب‌خبر -

ناصر فروتن روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به داوری مبارزه امیرحسین زارع با گنو پتریاشویلی‌ در فینال سنگین وزن کشتی آزاد المپیک اظهار داشت: خارج از مسائل فنی کشتی در تایم نخست، در خصوص داوری، کشتی‌گیر گرجی با محبت‌های عاصف داور جمهوری آذربایجان در طول مسابقه دو بار سه اخطاره نشد و باید این اتفاق رخ می‌داد. ضربه زدن‌های عامدانه و پی در پی در طول مسابقه، بیرون رفتن‌ها از تشک کشتی بدون مقاومت و استراحت‌های فاقد وجاهت قانونی که تماما اخطار و امتیاز را در بر داشت و جانبداری داور بی‌اخلاق جمهوری آذربایجانی باعث شد که جای برنده با بازنده عوض شده و مدال ارزشمند المپیک که حق مسلم کشتی‌گیر محجوب و محبوب ما بود از دست برود.

مشاور عالی و رئیس سابق کمیسیون داوران فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که فدراسیون کشتی فیلم این مسابقه را به همراه آنالیز داوری اتفاقات رخ داده را فریم به فریم به اتحادیه جهانی ارسال و پشت پرده داوران ضعیف و ناجوانمرد این رقابت را اعلام کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مسابقات قهرمانی جهان و به خصوص المپیک ۲۰۲۴ فرانسه شاهد ناداوری از سوی کشورهای استقلال یافته بودیم. قضاوت کشتی امین کاویانی‌نژاد با کشتی‌گیر ارمنستان و فینال مبارزه علیرضا مهمدی با حریفش نیز گویای این موضوع است.

امیرحسین زارع در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم در المپیک پاریس برابر گنو پتریاشویلی از گرجستان قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۹ مغلوب حریف شد و به مدال نقره رسید.

فروتن: داوری رقابت زارع با حریف گرجی باید مجددا بررسی شود

نظر شما