شناسهٔ خبر: 68186265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فراخوان سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی گیلان منتشر شد

رشت- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی گیلان خبر داد و افزود: این جشنواره در سه بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی و بخش کارگاه‌های آموزشی در نیمه نخست آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امیرحسین طاهری روز چهارشنبه هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنرهای نمایشی، رشد و توسعه تئاتر با توجه به پیشینه هنرنمایش در استان، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و توانمند سازی گروه‌های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه‌ای اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تئاتر هنری برآمده از دل آئین و رسوم و باورهای اجتماع و آئینه‌ای است که این شیوه زندگی را در پیش روی چشمان مردمان گذاشته و آنان را به تفکر وا می‌دارد؛ هنرمندان تئاتر استان در طی سال تلاش می‌کنند تا این آئینه همواره درخشان بماند پس متولیان امر باید با تقدیر از نتیجه این تلاش تقدیر کنند؛ در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان و به منظور رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر، اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

طاهری اضافه کرد: در این جشنواره انتخاب موضوع آزاد است و آثاری با محورهای ایجاد امید و نشاط اجتماعی، ارتقاء و تحکیم نهاد خانواده و جمعیت، همگرایی ملی با نگاه به آئین ها و باورهای بومی، بسط و گسترش ارزشهای اسلامی و ایرانی (عفاف و حجاب، ... ) و موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۳ در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه گفت: علاقه مندان به شرکت در «سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی» گیلان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳ در پرتال https://gilan.theater.ir/ ارسال کرده و اقدام به تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره، بارگذاری مجوز کتبی نویسنده، بارگذاری نمایشنامه، بارگذاری عکس پرسنلی کارگردان در پرتال گیلان تئاتر کنند.

وی تاکید کرد: بازبینی آثار از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری جشنواره در نیمه نخست آبان ماه ۱۴۰۳ است؛ همچنین نحوه برگزاری جشنواره و تاریخ دقیق آن و هر گونه تغییر در برگزاری جشنواره با نظر شورای سیاستگذاری جشنواره به اطلاع عموم خواهد رسید.

نظر شما