شناسهٔ خبر: 68185905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آب آشامیدنی ۲ شهرک بزرگ یاسوج پایدار شد

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای طرح های عمرانی ساکنان شهرک های ولایت و الغدیر در شهر یاسوج از آب پایدار بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

امید صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح آب آشامیدنی مورد نیاز نزدیک به پنج هزار خانوار ساکن در شهرک های ولایت، الغدیر و سروک که با مشکلات آب آشامیدنی مواجه بود پایدار شد.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح یک حلقه چاه در نزدیکی رودخانه بشار حفر شد که آبدهی آن ۷۲ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:احداث ۲ باب مخزن بین راهی، اجرای ۵۰۰ متر خط انتقال و ۱۵۰ متر شبکه از دیگر بخش های این طرح است که با ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد.

وی تصریح کرد: ترانس اختصاصی مخزن اکبرآباد خریداری شده و بزودی نصب می شود و برخی نقیصه ها وگلایه های مردمی در این منطقه نیز مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تابستان امسال همچنین با اجرای طرح عملیات اصلاح و رفع مشکل شبکه توزیع آب آشامیدنی مناطق بنسنجان، شرف آباد و دولت آباد انجام شد.

صالحی ابراز کرد: ۶۰ هزار متر مکعب مخزن برای بهبود دسترسی شهروندان یاسوجی به آب پایدار نیاز است که این مهم نیازمند اختصاص اعتبار است.

شهریاسوج مرکزاستان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۵هزار مشترک آب دارد.

براساس آخرین آمار که در سال ۱۳۹۹ اعلام شده شهر یاسوج ۱۳۹ هزار نفر جمعیت دارد. برخی آمارها جمعیت شهر یاسوج و مناطق حاشیه ای آن را تا ۲۵۰ هزار نفر ذکر می کند.

نظر شما