شناسهٔ خبر: 68185812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلتفرم کره‌ای به ارائه اطلاعات کاربران به چین متهم شد؛ احتمال تحریم از سوی سئول

تهران- ایرنا- سازمان نظارت مالی کره‌جنوبی (FSS) شرکت «کاکائوپی» را به ارائه اطلاعات اعتباری میلیون‌ها کاربر به شرکت چینی «علی‌پی» متهم کرد و ممکن است سئول این شرکت پیشرو در پرداخت موبایلی را تحریم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، سازمان نظارت مالی کره‌جنوبی اعلام کرد: گزارش‌های ماه‌ فرودین تا اردیبهشت سال جاری شرکت کاکائوپی نشان می‌دهد که این پلتفرم پیشرو پرداخت‌های موبایلی کره‌ای، اطلاعات اعتباری شخصی مشتریان خود را به شرکت علی‌پی که دومین سهامدار بزرگ کاکائوپی است، ارائه کرده است.

این سازمان افزود: قانون استفاده و حفاظت از اطلاعات اعتباری کشور نیاز دارد که هر شرکتی قبل از ارائه اطلاعات اعتباری شخصی به شخص ثالث، موافقت مشتری را کسب کند. اما از آنجا که شرکت علی‌پی یک شرکت خارجی است، ارائه چنین اطلاعاتی نیاز به رضایت اضافی و جداگانه مشتری برای انتقال اطلاعات آنها به خارج از کشور داشت.

شرکت کاکائوپی ادعا کرد که هیچ «ارائه غیرقانونی اطلاعات» صورت نگرفته و افزود: تنها اطلاعات محدودی که برای پرداخت‌های موبایلی لازم بوده، تحت قرارداد امانی بین دو پلتفرم پرداخت و شرکت اپل، به شرکت چینی منتقل شده است که نیازی به موافقت مشتری نداشت.

پلتفرم کره‌ای به ارائه اطلاعات کاربران به چین متهم شد؛ احتمال تحریم از سوی سئول

این شرکت همچنین تاکید داشت: اطلاعات ارائه شده به علی‌پی رمزگذاری شده بود، به طوری که شرکت چینی به شناسایی کاربران یا استفاده از اطلاعات ارائه شده برای مقاصد دیگر جز تشخیص پرداخت‌های غیرقانونی قادر نبود.

کارشناس سازمان نظارت مالی کره‌جنوبی درهمین راستا، اظهار داشت: شرکت کاکائوپی از بهار ۲۰۱۸ تاکنون اطلاعات ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تراکنش شامل بیش از ۴۰ میلیون اطلاعات حساب کاربری، شماره‌های تلفن همراه، آدرس‌های ایمیل و اطلاعات پرداخت آنها را به این شرکت چینی ارائه کرده است.

این کارشناس کره‌ای افزود: این شرکت همچنین حدود ۵۵۰ میلیون مورد از اطلاعات اعتباری کاربرانی که خریدهای خارجی انجام داده بودند به علی‌پی ارائه کرده است.

سازمان نظارت مالی کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: «سازمان نظارت مالی به سرعت پس از بررسی دقیق قانونی، روند تحریم‌ها را اجرا خواهد کرد و قصد دارد برای موارد مشابه (دیگر شرکت‌ها) بازرسی انجام دهد.»

نظر شما