شناسهٔ خبر: 68185685 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره ادبی یوسف در استان تهران منتشر شد

فراخوان سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در استان تهران با محوریت داستان کوتاه دفاع مقدس منتشر شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فراخوان سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در استان تهران با محوریت داستان کوتاه دفاع مقدس منتشر شد. این جایزه ادبی به گردآوری و ارزیابی داستان‌های کوتاه حوزه دفاع مقدس می‌پردازد و برترین داستان‌ها را در دو بخش داستان کوتاه و داستانک (فلش فیکشن) معرفی می‌کند.

شرایط شرکت در جایزه

۱) موضوع اصلی داستان‌های ارسالی باید در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و پایداری باشد.

۲) داستان‏‌های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل، مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشد.

۳) با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

۴) آثار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل Word به قلم B Zar و اندازه قلم ۱۴ ارسال شوند. محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال آثار وجود ندارد. لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای داستان درج شده باشد.

۵) توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پردازش به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‏‌های شناخته‏‌شده دفاع مقدس استان، استفاده از زبان و گویش‏‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

۶) داستان‏‌های منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی به دبیرخانه ملی جایزه ارسال خواهد شد و در بخش ملی، جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

۷) آثار برتر در کتاب یوسف چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی، نیمه دوم سال خواهد بود.

علاقمندان برای شرکت در سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف استان تهران می‌توانند تا پایان مهرماه سال جاری آثار خود را در قالب فایل word به همراه مشخصات و شماره تماس به دبیرخانه استان تهران به نشانی تهران، میدان ونک، بزرگراه شهیدحقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ساختمان شهدا، معاونت فرهنگی و هنری یا از طریق پیام رسان ایتا و بله به شماره ۰۹۳۵۶۲۶۶۴۷۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما