شناسهٔ خبر: 68185632 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

28 درصد تعهد اشتغال استان زنجان محقق شد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:طبق اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ۲۸ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است که این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

صاحب‌خبر -

ه گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، «طیب جعفری» در دومین نشست کمیته هماهنگی اشتغال استان عنوان کرد: امسال ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ شغل جدید در استان هدفگذاری و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

وی گفت: میزان تعهد اشتغالزایی استان برای دانش آموختگان در سال جاری، چهار هزار و ۴۹۹ نفر معادل ۴۰ درصد کل اشتغال استان است.
وی افزود: ایجاد اشتغال، تابع مداخلات مستقیم دستگاههای اجرایی با پرداخت تسهیلات و همچنین بهبود شرایط کسب و کار در استان است از این رو تلاش می کنیم با بهره‌گیری از روش های موجود، اشتغال هدفگذاری شده را محقق سازیم.

جعفری ادامه داد:سال گذشته با ایجاد حدود ۱۶ هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به ۱۰۹ درصد رسید و استان در این زمینه در ردیف برترین های کشور قرار گرفت.

وی افزود: بیشترین سهم اشتغال استان در سال‌ گذشته به میزان ۴۲ درصد در بخش خدمات و ۳۱.۵ درصد در بخش کشاورزی بوده است.

جعفری با بیان اینکه ۶۶ درصد اشتغال سال گذشته استان به مردان و ۳۴ درصد به زنان اختصاص داشته است، اضافه کرد: ۵۷.۷ درصد اشتغال استان در سال گذشته در مناطق شهری و ۴۲.۳ درصد در مناطق روستایی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان‌های طارم، ماهنشان و سلطانیه کمترین اشتغال را به خود اختصاص دادند که باید امسال به این موضوع توجه لازم صورت گیرد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز تعهد اشتغال استان، ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی با کمک دستگاه های اجرایی بود که با همراهی تمامی آنها اطلاعات ۱۷ هزار و ۸۷۷ شاغل جدید در سامانه رصد ثبت شد.



نظر شما