شناسهٔ خبر: 68185222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان

سیاست انقباضی بانک‌ها فشار به واحدهای تولیدی را مضاعف کرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان از محدودیت ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: سیاست انقباضی بانک‌ها فشار به واحدهای تولیدی را مضاعف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس رضا شهمرادی اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان از تامین منابع مالی گله مند هستند و با توجه به اینکه طرح‌هایی که در حال ساخت‌وساز است نیازبه سرمایه ثابت دارند و واحدهایی که در حال تولید هستند نیاز به سرمایه در گردش دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان افزود: واحدهای تولیدی با توجه به تورم هر سال نیاز به تامین منابع مالی در جهت اجرای طرحها دارند.

وی ادامه داد: بانک‌های استان باید قدرت پرداخت تسهیلات به صنعت را بیشتر کنند اما این اتفاق در استان نمی افتد و هر سال قدرت پرداخت تسهیلات نسبت به سال قبل کمتر می شود که فشار را به واحدهای تولیدی بیشتر و واحدهای که در صنعت سرمایه‌گذاری می کنند، کمتر می شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد اشتغال استان را صنایع‌کوچک ایجاد کرده اند و اگر حمایتها در این بخش به خوبی صورت گیرند نقش خوبی را در ایجاد اشتغال استان خواهند داشت.

شهمرادی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد راکد در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که در این شهرک‌ها ۶۵۰ واحد در حال تولید هستند.

وی گفت: در طی ۳ سال گذشته ۷۰ واحد صنعتی راکد احیا و با اشتغال ۴۹۵ نفر به چرخه تولید برگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با گلایه از شرکت توزیع برق استان افزود: توزیع برق صرفه جویی در برق را به گردن صنعت انداخته و در صورتی که باید بخشی از صرفه جویی ها به سمت مصارف خانگی و اصناف برده شوند اما همه فشار به بخش صنعت وارد شده است.

شهمرادی با انتقاد از اینکه برق صنایع ۲ روز در هفته قطع می شوند، بیان کرد: اینکه گفته شده صنایع جمعه ها می توانند کار کنند عملا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست کارگرها تمایلی به کار در روزهای جمعه ندارند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر قطعی برق دو روز در هفته وتعطیلی واحدهای تولیدی شبها هم ۲ ساعت در شهرکها قطعی برق داریم و گاهی بخاطر تعطیلی یکی دو روز از تعطیلی رسمی در طی هفته، تعطیلی واحدها به ۳، ۴ روز در هفته می‌رسد که منجر به از دست دادن تولید در واحد صنعتی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با بیان اینکه ناترازی برق خسارت های جبران ناپذیری را به صنعت استان وارد کرده است، تصریح کرد: واحدهای صنعتی بخاطر نداشتن برق نسبت به تعهدات در بازار با مشکل مواجه شدند.

شهمرادی با بیان اینکه تنها ۴ درصد از مصرف برق استان در شهرکهای صنعتی استفاده می شود ، گفت: شرکت برق با مدیریت صحیح می‌تواند بخشی از قطعی ها را به مصارف خانگی و اصناف انتقال دهد تا تمامی بار به دوش صنعت استان نباشد و اگر این اتفاق بیفتد بجای دو روز در هفته یک روز در هفته قطعی برق در شهرک ها خواهیم داشت.

وی با انتقاد از مدیریت ضعیف شرکت برق استان افزود: وقتی وارد بازار می شوید انواع لامپها روشن هستند و عملا آنجا خبری از صرفه جویی و نظارت شرکت برق نیست.

وی با بیان اینکه مصرف برقی که در شهرکهای صنعتی استان مصرف می شود، بسیار ناچیز است، اظهار کرد: اگر در شهرکهای صنعتی به اندازه ۹۰ درصد صرفه جویی برق اتفاق بیفتد برق آن شهرک قطع نخواهد شد و برای اینکه روشنایی شهرک در شب بخاطر امنیت در تصفیه خانه و نگبهانی برقرار باشد و دچار مشکل قطعی نشوند شهرکها باید صرفه جویی داشته باشد.

وی گفت: در چند روز اخیر علاوه بر قطعی دوروز در هفته، شبها هم دو ساعتی برق شهرک ها قطع می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های‌صنعتی گلستان به شهرک صنعتی یکهزار هکتاری اترک اشاره کرد و گفت: در ناحیه صنعتی اترک ۶۰ قرار داد با ۸ بهره بردار بسته شده است که مهمترین مشکل این شهرک مشکل برق آن است که در صورت تامین برق مورد نظر شهرک فعال تر خواهد شد.

شهمرادی افزود: ساخت و ساز در شهرک صنعتی یکهزار هکتاری اترک زیاد شده و

اخیرا تفاهم نامه ای با شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان امضا شده که خط انتقال از نیروگاه علی آباد به شهرک صنعتی یکهزار هکتاری اترک انجام شود و با حل مشکل برق کمک بزرگی به رونق در شهرک برای استقرار صنایع بزرگ تر خواهد شد.

وی اظهارکرد: حدود ۱۸ هزارمتر زمین در گرگان به پارک علم وفناوری واگذار شده است و در شهر گنبد هم شرکت شهرکها آمادگی آن را دارد که زمین در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهد.

46

نظر شما