شناسهٔ خبر: 68184880 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

علت برخورد تریلی حامل بار با عرشه پل صاحب‌روضات چه بود؟ + فیلم

روز گذشته حادثه برخورد تریلی حامل بار با عرشه پل صاحب‌روضات در فضای مجازی منتشر شد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در این باره ابعاد ماجرا را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته حادثه برخورد تریلی حامل بار با عرشه پل صاحب‌روضات در فضای مجازی منتشر شد، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در این باره ابعاد ماجرا را تشریح کرد.

علت برخورد تریلی حامل بار با عرشه پل صاحب‌روضات چه بود؟ + فیلم

در این رابطه حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمام بخش‌های طراحی محاسبات و اجرا و احداث پل صاحب روضات به‌عنوان یک سازه مهم ترافیکی شهری منطبق با استانداردها و بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی ضوابط و آئین‌نامه‌های طراحی معابر شهری مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور احداث شده است.

وی با بیان اینکه این پل با هدف اتصال شرق و غرب بزرگراه شهید خرازی و خیابان بهستان و صاحب روضات احداث شده، ضمن اینکه تابلو و علائم هشداردهنده پیش آگاهی و ارتفاع‌سنج به‌عنوان ساختارهای ایمنی در فواصل مجاز قبل از پل انجام شده است، افزود: در این بزرگراه گاباری‌سنج نصب شده است و هشدار به راننده داده شده است و پلیس هم نظارت دارد.

علت برخورد تریلی حامل بار با عرشه پل صاحب‌روضات چه بود؟

نصب تابلو گاباری متر در بزرگراه شهید خرازی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه جرثقیل عبوری مربوط به یکی از ارگان‌ها بوده و به همین دلیل ابعاد غیراستاندارد داشته و مجوز هم نداشته است، تصریح کرد: راننده جرثقیل بدون رعایت ارتفاع مجاز بار و بدون توجه به تابلو علائم هشداردهنده و ارتفاع‌سنج‌های داخل بزرگراه، بدون مجوز تردد و بارنامه در بزرگراه شهید خرازی در حال حرکت بوده است و باوجود غیرمجاز بودن تردد تریلی، به این بزرگراه ورود کرده که به‌واسطه تخلفات متعدد توسط پلیس راهور نیز متوقف شده است.

حق‌شناس با اشاره به بهره‌برداری از پل صاحب روضات با مجوز دستگاه‌های مختلف خاطرنشان کرد: این موضوع در شورای سیاست‌گذاری و کمیسیون بررسی طرح‌های شهرداری اصفهان، شورای ترافیک شهر با حضور شهردار اصفهان و پلیس راهور، شورای هماهنگی ترافیک استان با حضور تمام دستگاه‌های ذی‌ربط مصوب شده است.

نظر شما