شناسهٔ خبر: 68184653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون آماتوری ورزش کارگری | لینک خبر

عزیزی: دنبال برگزاری مسابقات آسیایی شطرنج کارگری هستیم | فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

صاحب‌خبر -

خاطره عزیزی رئیس انجمن شطرنج کارگری در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری درباره برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی کارگران کشور در سیرجان اظهار داشت: میزبانی شرکت جهان فولاد سیرجان و هیأت ورزش کارگری استان کرمان از این دوره از مسابقات بسیار عالی بود و رقابت‌ها نیز از سطح بالایی برگزار شد. در نهایت تیم شرکت بهره‌برداری مترو استان تهران قهرمان شد. این تیم تغییراتی را نسبت به چند سال پیش داشت که در رقابت‌های لتونی مقام سوم را کسب کرده بود. چون در آن پیکارها مقابل تیمی از رژیم غاصب صهیونیستی قرار نگرفت.

وی در مورد برنامه‌‌ریزی برای رشد و پیشرفت انجمن شطرنج کارگری کشور گفت: اولین برنامه‌ای که انجمن شطرنج کارگری کشور دارد، ساماندهی اوقات فراغت فرزندان کارگر است که دوره آموزشی کوتاه مدت از پایه شطرنج را شروع کردیم. در کنارش هم کارگاه‌ها، سمینارها و وبینارهای دانش‌افزایی و ارتقا درجه در داوری و مربیگری را پیش‌بینی کرده‌ایم. 

عزیزی در خصوص شرکت در مسابقات بین‌المللی پیش‌رو اضافه کرد: با توجه به شرایطی که داریم در حال رایزنی و تلاش هستیم برای مسابقات ساحلی که آذر ماه سال جاری به میزبانی چین برگزار می‌شود، امکان حضور پیدا کنیم.
 
رئیس انجمن شطرنج کارگری ادامه داد: همچنین به شدت دنبال برگزاری مسابقات آسیایی شطرنج کارگری هستیم. با توجه به اینکه این رقابت‌ها پیشینه‌ای ندارد و اگر موفق به برگزاری شویم، اولین دوره این مسابقات خواهد بود. البته برگزار شدن این رویداد، همت و حمایت فدراسیون ورزش کارگری، وزارت ورزش‌ و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحد‌های صنعتی را می‌طلبد. اگر موفق شویم به این مهم دست پیدا کنیم، ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود که حتما نفرات برتر شانس حضور در مسابقات آسیایی را به دست می‌‎آورند و برای کشورمان افتخار آفرین خواهند شد.

نظر شما