شناسهٔ خبر: 68184436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محمدی: یزدانی در جهان کشتی یک استثناست/ زارع و رحمان تمرکز لازم را برای فینال نداشتند

تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن در خصوص عملکرد آزادکاران در پاریس گفت: به نظر می‌رسد که ملی‌پوشان اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم تمرکز لازم را برای مبارزه در فینال نداشتند.

صاحب‌خبر -

سیدمراد محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد المپین‌های کشتی آزاد ایران اظهار داشت: ما با پنج سهمیه در المپیک حضور داشتیم و سهمیه ششم هم برای ایران بود که دیر به مراسم وزن‌کشی رسید. از لحاظ مدالی کسب چهار مدال از پنج سهمیه بسیار خوب است اما عیار نهایی المپیک با مدال طلا سنجیده می‌شود و این مدال طلا است که جایگاه کشورها و کاوران‌های ورزشی را در المپیک تعیین می‌کند. سه فینالیست داشتیم اما متاسفانه نتوانستیم به مدال طلا برسیم.

وی با اشاره به هت‌تریک نقره آزادکاران در پاریس گفت: در این فینال‌ها شرایط حسن یزدانی متفاوت بود و همه دیدند که مصدومیت موجب باخت او شد. او در کشتی و ورزش دنیا یک استثنا است چرا که هشت ماه پیش کتف خود را از سه جا جراحی کرد و با وجود آن به فینال المپیک رسید. پیش از فینال نیز جدال سختی با نمایندگان یونان و سن‌مارینو داشت.

دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی ۲۰۰۶ گوانگجو چین در خصوص آینده کشتی یزدانی گفت: حسن برای ریکاوری و بازگشت به المپیک وقت زیادی نداشت اما بعد از المپیک می‌تواند کارهای درمانی خود را به خوبی انجام دهد و تا شهریورماه سال بعد می‌تواند خود را به مرز آمادگی برساند. او نابغه کشتی است و می‌تواند چند مدال دیگر بگیرد.

شکست امیرحسین زارع و رحمان عموزاد در فینال المپیک از دیگر موضوعات مورد نظر محمدی بود. وی گفت: المپیک جای اشتباه نیست و کشتی‌گیر باید ۶ دانگ حواسش به مبارزه باشد. نمی‌توانیم بگوییم رحمان و امیرحسین غافل‌گیر شدند. کشتی‌گیران ما باید بدانند که تشک مبارزه جایی برای جنگ لحظه‌ها است و به نظرم آنان تمرکز لازم را بر مبارزه در فینال نداشتند و مدال طلا را از دست دادند.

دارنده یک طلا و دو برنز پیکارهای قهرمانی جهان ادامه داد: همان‌گونه که کادر فنی در بردهای آزادکاران نقش مهمی داشت در باخت زارع و رحمان نیز در فینال نقش دارند.

سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد جوانان همچنین در خصوص مبارزه امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: امیرعلی جوان بسیار خوبی است اما قرعه سختی داشت. او در دور نخست به یکی از بهترین‌های وزن ۹۷ کیلوگرم برخورد کرد و باخت در حالی که خوب کشتی گرفت. اگر در گذشته مجتبی گلیج برابر اسنایدر غافلگیر ‌می‌شد اما آذرپیرا به تکنیک و فنون احمد تاج‌الدینوف باخت. این کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین ۲ بار آزادکار ما را خاک و چهار امتیاز کسب کرد و برنده شد. امیرعلی در ادامه نمایش بسیار خوبی برابر کایل اسنایدر داشت و با مدال برنز پاریس را ترک کرد.

محمدی در ارزیابی خود از آینده آذرپیرا گفت: او جوان است و سن کمی دارد و می‌تواند به مدعی جدید این وزن تبدیل شود. البته کشتی‌گیر بحرینی نیز بسیار قوی است. باید منتظر ستارگان جدید در این وزن باشیم اما آذرپیرا نیز نشان داد می‌تواند مدعی باشد.

دارنده نشان برنز المپیک در جمع‌بندی صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر بخواهم یک ارزیابی منصفانه داشته باشم باید بگویم بدن فرنگی‌کاران بسیار سرحال‌تر از آزادکاران بود و نتایج آنان نیز کیفیت بهتری داشت.

نظر شما