شناسهٔ خبر: 68184045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

۸ سرباز آمریکایی در سوریه مجروح شدند

پنتاگون در اولین گزارش خود از آمار تلفات نیروهایش در حملات سوریه اعلام کرد هشت سرباز آمریکایی در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین به پایگاهی در سوریه در هفته گذشته مجروح شده‌اند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز ابتدا گزارش داد که چندین پرسنل آمریکایی و ائتلاف در حمله پهپادی روز جمعه در منطقه فرود «رمیلان» که میزبان نیروهای ایالات متحده و سایر کشورهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده است، زخمی شده‌اند.

ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت سه پرسنل فعلا به انجام وظایف خود بازگشته‌اند و هشت سرباز به دلیل آسیب مغزی و استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته‌اند.

ایالات متحده مدعی است که ۹۰۰ سربازش در سوریه و ۲۵۰۰ سربازش در عراق در حال ارائه مشاوره و حمایت از نیروهای محلی هستند که تلاش می‌کنند از ظهور مجدد داعش جلوگیری کنند؛ گروهی که در سال ۲۰۱۴ بخش‌های زیادی از هر ۲ کشور را تصرف کرد اما بعدا عقب رانده شد.

پاتریک رایدر افزود که ایالات متحده بر این باور است که این حمله توسط نیروهای مقاومت منطقه‌ای انجام شده، اما پنتاگون در حال کار است تا مشخص کند این حملات دقیقا از سمت کدام گروه‌ یا گروه‌هاست.

پیش از این هم یکی از مقامات پنتاگون به الجزیره تاکید کرد که سربازان آمریکایی و سایر نیروها از ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش در حمله پهپادی به پایگاهی در منطقه «رمیلان» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه مجروح شدند. او با بیان اینکه در این حمله به تأسیسات نیروهای آمریکایی و ائتلاف خسارت وارد شد، تصریح کرد: این خسارت در حال ارزیابی است.

نظر شما