شناسهٔ خبر: 68183946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش برای بازگشت ۲۳ واحد صنعتی خراسان شمالی به چرخه تولید

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اکنون ۲۳ واحد از ۳۹۰ واحد صنعتی استان راکد و غیرفعال است و برنامه ریزی برای بازگشت به چرخه تولید در حال انجام است. 

صاحب‌خبر -

حسین حاجی بگلو روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین نقدینگی مشکل بیشتر این واحدهای غیرفعال است و در این زمینه تلاش داریم تا حمایت های لازم از این تولیدکنندگان انجام شود.

وی افزود: امسال با حمایت های انجام شده، پروانه بهره برداری برای ۹۰ واحد تولیدی استان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره احیای معادن در استان گفت: تلاش داریم تا معادن کوچک مقیاس که به تعطیلی کشیده شده اند را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معادن مشمول قانون ماده ۲۰ به سرمایه گذار جدید واگذار می شوند و در این زمینه امسال ۶۰ معدن راکد استان به مزایده گذاشته می شود.

حاجی بگلو افزود: ظرفیت‌ ها و پتانسیل های فراوانی در زمینه معدن در این استان وجود دارد که البته برای بهره برداری از این فرصت های اقتصادی نیاز است تا واحدهای فرآوری معدن توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه تنها واحد فرآوری معدن در استان، آلومینای ایران در شهرستان جاجرم است خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری معدن، می تواند سبب جهش اقتصادی در استان شود.

به گزارش ایرنا، سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

نظر شما