شناسهٔ خبر: 68183920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سازمان ملل: هیچ مکانی در غزه امن نیست؛ آتش‌بس ضروری است

صاحب‌خبر -
سازمان ملل: هیچ مکانی در غزه امن نیست؛ آتش‌بس ضروری است
خبرگزاری آریا - معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی اعلام کرد: هیچ مکانی در غزه امن نیست، با این حال به غیرنظامیان همچنان دستور داده می شود تا به مناطقی که مساحت آن هر بار کوچکتر می شود، سفر کنند.

رزماری دی کارلو معاون سیاسی و امور صلح سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه تابعین توسط اسرائیل گفت: حمله هوایی ارتش اسرائیل (IDF) به محوطه مدرسه التابعین در اوایل 10 اوت انجام شد. به گفته منابع محلی فلسطینی، ده ها فلسطینی کشته و بسیاری دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.
دی کارلو اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل ادامه تلفات غیرنظامی در غزه در نتیجه حمله دیگری به مدرسه ای که در آن صدها خانواده آواره فلسطینی پناه گرفته بودند را محکوم کرد.
معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: هیچ مکانی در غزه امن نیست، با این حال به غیرنظامیان همچنان دستور داده می شود تا به مناطقی که مساحت آن هر بار کوچکتر می شود، سفر کنند. 10 ماه از آغاز جنگ می گذرد و خطر تشدید تنش منطقه ای بیش از هر زمان دیگری محسوس است.
این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: تبادل آتش در سراسر خط آبی تقریباً روزانه ادامه دارد.من همچنین خواستار ادامه توجه به وضعیت بدتر و خشونت مداوم در مناطق اشغال کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی هستم.
دی کارلو گفت: اگر قرار است حرکت به سمت یک فاجعه بزرگتر متوقف شود، طرفین باید به تمام تشدیدها پایان دهند.
او تصریح کرد: من مجدداً درخواست دبیرکل سازمان ملل را از همه برای تلاش جدی برای کاهش تنش منطقه ای به نفع صلح و ثبات بلندمدت‌ تکرار می کنم.
معاون گوترش ادامه داد: من از تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا برای وادار کردن هر دو طرف برای انعقاد یک توافق استقبال می‌کنم. آتش بس، آزادی گروگان ها و کمک های بشردوستانه به شدت مورد نیاز است.
همانطور که سران مصر، قطر و آمریکا در بیانیه مشترک خود در 8 تاکید کردند «هیچ زمانی دیگر برای تلف کردن وجود ندارد.»
شورای امنیت سازمان ملل امروز به درخواست الجزایر درباره حمله رژیم اسرائیل به مدرسه تابعین در غزه که بیش از یکصد شهید برجای گذاشت تشکیل جلسه داد
دبیر کل سازمان ملل با محکوم کردن این حمله، اعلام کرد: این حمله در میانه حملات ویران کننده اسرائیل به غزه انجام می‌شود که باعث ایجاد وحشت، آوارگی غیرنظامیان، و رنج بیشتر در این باریکه شده است.
ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از 100 فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.
بر اساس منابع خبری، حدود 200 آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفتند.
در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از 3 بمب استفاده کرده که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به 500 کیلوگرم بود.
دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از 100 نفر در حمله هوایی تل آویو به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم اسرائیل است.
این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از 100 نفر شد.
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

نظر شما