شناسهٔ خبر: 68183488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳۲۷ کیلوگرم خرمای ‌فاسد در سنندج معدوم شد

رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: ۳۲۷ کیلوگرم خرمای تاریخ مصرف گذشته در بازرسی های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضبط و معدوم سازی شد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد شاه ویسی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این میزان خرما به دلیل فاسد بودن، غیر قابل مصرف بودن و بدون هیچگونه مشخصات، عصر روز ۱۸ مرداد ماه سالجاری، توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه معدوم سازی و ازچرخه مصرف خارج شد.

وی با تاکید بر اینکه متخلفان توصیه های بازرسان بهداشت را جدی بگیرند، افزود: تلاش بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای حفظ سلامت شهروندان عزیز، ادامه دارد.
به چه نکاتی در حین خرید خرما باید توجه کنیم؟

رئیس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اینکه نگهداری خرما در دمای محیط به مدت طولانی موجب اکسید شدن آن یا به اصطلاح محلی، تند شدن آن می‌شود، گفت: بهتر است خرما در دمای یخچال به مدت شش ماه تا حداکثر یکسال نگهداری شود و برای مدت طولانی تر باید خرما را فریز کرد.

از دستفروشان مواد غذایی، خرما نخرید

دکتر محمد شاه ویسی بر اینکه خرما باید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی که به صورت ماهانه توسط بازرسین بهداشت محیط کنترل می‌شود تهیه شود، تاکید کرد.

وی ادامه داد: از دستفروشان مواد غذایی که شرایط بهداشتی نگهداری محصول را رعایت نمی‌کنند، خرما تهیه نکنید.
 

قبل از مصرف، خرما را بشویید اما پوسته نازک آن را جدا نکنید

رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: ممکن است خرما دچار مشکل شکرک شده باشد که دلیل آن کلوخه شدن شکر موجود در خرمااست ولی نشان از فساد خرما نیست تنها نشان دهنده کیفیت پایین خرماست.

به گفته وی، وجود حشرات در خرما نشان دهنده فساد خرماست و این نوع خرما حتی مصرف دامی هم ندارد.

از طریق سامانه ۱۹۰ به ما اطلاع دهید

رئیس مرکز بهداشت سنندج خاطرنشان کرد: از شهروندان گرامی خواهشمندیم، درصورتی که خرمای خریداری شده، کیفیت لازم را ندارد می توانند با مراجعه حضوری به واحدبهداشت محیط مرکز بهداشت سنندج یا تماس با سامانه۱۹۰ به ما اطلاع دهند تا بازرسین بهداشت محیط ضمن بررسی، نسبت به جمع آوری محصول غیرقابل مصرف از سطح مغازه اقدام کنند.

به گفته وی، در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، متخلف به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود و در صورت لزوم مغازه با حکم قضایی پلمب خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما