شناسهٔ خبر: 68183120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا صرفا برای بمباران مدرسه تابعین غزه از سوی اسرائیل ابراز نگرانی کرد

نیویورک – ایرنا – لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره بمباران مدرسه تابعین در غزه از سوی اسرائیل، صرفا ابراز نگرانی کرد و مدعی شد واشنگتن نگرانی های خود را با اسرائیل در میان گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه تابعین افزود: ایالات متحده آمریکا، عمیقا از گزارش‌ها مبنی بر تلفات غیرنظامیان پس از حمله ۱۰ اوت توسط ارتش اسرائیل به مجتمعی در غزه است که شامل یک مدرسه و یک مسجد بود که به افراد ناامید و آواره از جمله زنان و کودکان پناه می‌داد، نگران است.

گرینفیلد ادعا کرد: ما نگرانی‌های خود را با اسرائیل مطرح کرده‌ایم و در حالیکه آنها می گویند مقامات ارشد حماس و جهاد فلسطین را هدف قرار می‌دهند، موظف هستند که طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه برای محافظت از غیرنظامیان هر کاری که ممکن است، انجام دهند.

او با بیان اینکه ما برای هر غیرنظامی از دست رفته در این حادثه وحشتناک و درگیری نگران هستیم، مدعی شد: اسرائیل حق دارد حماس را تعقیب کند و به تهدیدات آن پاسخ دهد. اما نحوه انجام آن مهم است. ما بارها گفته‌ایم که اسرائیل باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان انجام دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت همچنان که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است، زمان آن فرا رسیده است که به رنج مردم غزه و گروگان و خانواده های آنها کمک کنیم. بهترین راه برای انجام این کار، توافق آتش بس در غزه و آزادی گروگان ها است.

او تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا، در کنار قطر و مصر، ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیری را برای ایجاد چارچوب توافق روی میز مبتنی بر اصول مورد تایید شورای امنیت در قطعنامه ۲۷۳۵ انجام داده است و تنها جزئیات اجرایی آن باید به نتیجه برسد. اکنون باید این توافق انجام شود.

نظر شما